vätskedrivande.....
hjälper vätskedrivande medel med att gå ner i vikt?
tips på några bra?
hjälper vätskedrivande medel med att gå ner i vikt?
tips på några bra?
Hej mary k!
Jag pratade om receptbelagda vätskedrivande i min tråd och som sagt kan det ge störd vätske och saltbalans i kroppen som kan ge en rad mycket allvarliga komplikationer. Om du köpt vätskedrivande på hälsokosten är det ju en annan femma även om jag nog ändå skulle vara försiktig eftersom mycket som säljs som hälsokost ändå kan vara skadligt för hälsan! Hoppas att det löser sig för dig men om det fortsätter så kanske det är en idé att gå till läkaren!
Lycka till!
Ok, förlåt att jag uttryckte mig dumt.
Ska göra ett nytt försök:
Att tycka man sväller upp när man äter sallad eller dricker ett glas vatten är ett klassiskt anorexisymptom. Du skrev att du tycker du sväller upp så fort du äter. I mina öron låter det väldigt oroande.
Om det nu är så att din buk verkligen sväller upp som i 5-6 månaden och det verkligen är vätska i den-(du ville ju ta vätskedrivande, så det verkar ju som du tror det är vätska och inte gaser?)
Då kallas det ascites och då bör du gå till läkare genast, inte hålla på att exprimentera hemma med vätskedrivande.
Det är inte gaser du har då?
mary k skrev 2007-07-30 14:44:56 följande:
Nej, jag skrev inte att de innehöll flugsvamp, det vara bara ett exempel på att växter och örter inte är ofarliga.
Hur vet du att den produkt du köpt är ofarlig? Förmodligen är den ganska säker om den används på rätt sätt. Men inga läkemedel, naturmedel, hälsokostpreparat, naturläkemedel etc är helt ofarliga.
Mary K - Ett tips på vätskedrivande som inte är farligt är torkade brännässlor, låter ligga och dra 10 minuter i tevatten.. Innehåller dessutom extra tillskott av järn, som inte är helt fel heller när man är gravid
Jag hoppas det löser sig i alla fall...
Neros matte skrev 2007-07-31 11:03:13 följande: