Hur få bort öronvax?
Hur tar ni bort öronvax på era barn? (På mig själv är jag en dålig människa och använder tops.)
Hur tar ni bort öronvax på era barn? (På mig själv är jag en dålig människa och använder tops.)
Ja men det jag menar är att man ska inte ens använda topsen så den går in pyttelite i örat... Är det på väg ut kan man ju fånga det...*S*
Varje gång man är till läkaren så kollar dom öronen. (Kanske inte varje gång) så säger dom. Det var mkt vax i öronen och då brukar jag svarar att man inte ska peta i barns öron. Får inga svar alls tillbaka.
Finns barntops på Coop Forum, på barnavdelningen där blöjorna är.. Kosta 15kr tror ja..
Ja men ytterörat är ju inte hörselgången
Vi brukar ta lite papper på fingret och ta bort vaxet med. Alltså inte peta in i själva örongången, men ta det som man kommer åt som sitter runt.
Lite luddigt förklarat kanske...
eh varför ska man inte använda tops för att ta bort vax i öronen??? har jag aldrig hört faktiskt. och de där med at de inte drabbar barn?? haha va roligt. gör de väl visst, kolla i barnets öron ibland så får ni väl se ngt gult kanske. alla har väl vax emellanåt inte bara gamla gubbar. va de löjligaste jag hört.
smuts o vax finns i öron hos alla.
aaaaa , fick grymt mycket skäll av läkaren jag var hos för ett par veckor sen när jag sa jag använde tops på mig själv... men seriöst, hur annars får man ut det?
Men hur långt in petar ni egentligen ? , ja jag är en fuling och kör topz på både ig själv och barnen men jag sticker ju ju för tusan inte in topzen i hjärnan på dom tar ju där jag ser att det sitter vax i hålet , dvs knappt halva bomullsbiten på topzen .
På mig själv känner jag ju hur långt jag kna gå .
Har aldrig haft öronproblem (förutom när det slår lock sisodär 2 gånger om året eller vid flygning) och kört topz sålänge jag kan minnas .
Har en tjej med mycket vax. Har använt Revaxör från Apoteket. Fast jag använder inte "spol-grejen" utan droppar i örat på kvällen och täpper till med bomullstuss över natten och på morgonen är det alldeles rent och fint.
Kan man inte använda öronljus, när barnet sover eller nåt? :s