• niinie

Några fler svenska som bor i Norge?

hellu!
    Finns det fler här på FL som bor i Norge?
    Jag och min sambo flyttade från Sverige hit till Norge för snart 1 år sedan, vi bor i Drammen(ca 4 mil från Oslo).
    Väntar just nu vårat första barn som är beräknad till 31 augusti..såå spännande.
    Vore kul att prata med andra som väntar barn/har fått barn som bor i Norge!

• Svar på tråden Några fler svenska som bor i Norge?
  • Monqan

Hehe hej! Skulle precis öppna en sån här tråd för oss Låt oss mötas här!

Japp 28 år, bott i Norge, Oslo sen 8 år tillbaka, väntar första barnet, pojke. Har samma bf som Niinie 31/8 Kommer föda på Ullevål. Min lille är redan över 3 kg i magen så jag hade inte haft något emot att han tittade ut ett par veckor innan termin.

• niinie

vad kul att du hittade hit till tråden... Oj så du har bott här hela 8 år..då är du lite mer insatt än jag som knappt bott här 1 år..flyttade hit 3 september-06

• Monqan
    niinie skrev 2007-07-31 12:52:05 följande:
    vad kul att du hittade hit till tråden... Oj så du har bott här hela 8 år..då är du lite mer insatt än jag som knappt bott här 1 år..flyttade hit 3 september-06
    Ja börjar bli några år på nacken här varför flyttade du till Drammen? Pga jobb, kärlek?
  • niinie

Jag och min sambo bodde i lilla katrineholm i Sverige innan vi flyttade hit.
    Var otrolig brist på jobb i katrineholm, så då sökte vi jobb i norge och fick napp..så därför flyttade vi hit
    Själv då?

• Sebs bonusmamma

Hejsan! Ænnu en svensk! Såg att du niinie bor i en 5-rummare! oj, inte dåligt! Gott om plats alltså!
    Jag har bott i Oslo i 3 år snart, totalt i Norge ær det væl 5-6 år.
    Då har vi en kille och en tjej i den hær tråden som ska ploppa ut i slutet av augusti! Min ær beræknad till 5 sep, och kønet ær ovisst.

• Monqan
    niinie skrev 2007-07-31 19:36:02 följande:
    Jag och min sambo bodde i lilla katrineholm i Sverige innan vi flyttade hit.Var otrolig brist på jobb i katrineholm, så då sökte vi jobb i norge och fick napp..så därför flyttade vi hit Själv då?
     Har nästan glömt varför jag flyttade hit men i första hand var det miljöombyte. Bodde i Göteborg innan jag kom hit, först bosatte jag mig i Rjukan som ligger.. ja någonstans o jobbade på ett höyfjellshotell där men blev smått islolerad kände jag så jag flyttade ner till Oslo efter en månad Vad jobbar du med då?
    Sebs bonusmamma skrev 2007-07-31 20:46:15 följande:
    Hejsan! Ænnu en svensk! Såg att du niinie bor i en 5-rummare! oj, inte dåligt! Gott om plats alltså! Jag har bott i Oslo i 3 år snart, totalt i Norge ær det væl 5-6 år.Då har vi en kille och en tjej i den hær tråden som ska ploppa ut i slutet av augusti! Min ær beræknad till 5 sep, och kønet ær ovisst.
    Hallå där Fint att du hittade hit, ja det värsta är att din plupp kommer väl komma ut först av allas här
  • niinie

Sebs bonusmamma
    Vad kul att du hittade hit!
    Jo...gott om plats finns det här hos oss som tur är,men det behövs när släkten kommer och hälsar på från sverige
    Ok..så ni har inte tagit reda på könet på bebben..då blir det en stor överraskning sen istället då, jag och min sambo var alldeles för nyfikna så vi kunde inte hålla oss från att ta reda på vad som döljer sig i min mage

Monqan
    Jag jobbar som butiksbiträde...trivs verkligen jättebra...vad jobbar du med då?

• Sebs bonusmamma

niinie: nja, jag vill verkligen veta kønet, men det går ju inte alltid enligt planen på ultraljud.
    JObbar du fortfarande eller ær du hemma?

• Monqan
    niinie skrev 2007-08-01 09:58:40 följande:
    Sebs bonusmamma Vad kul att du hittade hit! Jo...gott om plats finns det här hos oss som tur är,men det behövs när släkten kommer och hälsar på från sverige Ok..så ni har inte tagit reda på könet på bebben..då blir det en stor överraskning sen istället då, jag och min sambo var alldeles för nyfikna så vi kunde inte hålla oss från att ta reda på vad som döljer sig i min mage Monqan Jag jobbar som butiksbiträde...trivs verkligen jättebra...vad jobbar du med då?
    Jag jobbar för den underbara vägtullen i Oslo, Fjellinjen på administrationen i centrum, ca 5 min från National trivs sådär, ska troligtvis byta jobb efter ledigheten.
    Vad för slags butik jobbar du i? Hyr ni eller har ni köpt er lägenhet i Drammen? Har hört att läg är relativt billiga där. Hur många kvadrat bor ni på?
  • niinie

Sebs bonusmamma:

Ja okii, nej jag har också märkt att det inte går som man vill på ultraljud, jag och min sambo var på 3D ultraljud för en stund sedan, och det blev jättedåliga bilder...bebisen hade handen för ansiktet hela tiden och livmoderväggen skymde stor del av ansiktet på barnet också, för bebben hade hunnit bli så stor i magen då redan. Men läkarn lyckades iaf se att vi verkligen väntar en flicka..det vard et inga tvivel om

Monqan:

Ja oki..där ser man
    Jag jobbar i en butik som säljer smycken, väskor och andra accessoarer. Trivs jättebra där..men eftersom att jag varken har fast jobb eller knappt ens jobbar deltid där så funderar jag också på att byta jobb sen efter ledigheten..känner att jag vill jobba mer än det jag gör/gjorde och gärna hitta nått fast.
    Vi hyr lägenheten här i Drammen, bor i 110 kvm stor lägenhet, sen har vi även loft och källare som ligger på 100 kvm var..men det är ju inte så ofta man är i varken källaren eller på loftet
    7500kr ligger hyran på, på den här lägenheten, sen tillkommer ju elräkningen och sånt.
    Hur bor ni då? Är det inte väldans dyrt att bo i Oslo förresten?

Svar på tråden Några fler svenska som bor i Norge?