• FruAnna

Några fler svenska som bor i Norge?

Halloj! En Oslo-tjej till som hittat hit nu Hoppas på att få vara med...
    Flyttade hit för tre-fyra veckor sedan och har en son på snart åtta månader. Bor i hus i Centrala Oslo och är mammaledig. Träffar gärna lite nytt folk!

• FruAnna
    Monqan Monqan , ja det kommer jag säkert att göra! Har redan träffat flera nya vänner (bla via familjeliv) och jag älskar huset som vi bor i! För övrigt verkar Oslo som stad vara jättefint. Har ju inte hunnit utforska så jättemycket ännu, men det jag sett av Oslo har varit kämpefint
    Går på BabyCafé i Svenska kyskan vid Hammersborg Torv och babysån i Paulus kyrka.
    Vad förgyller ni dagarna med då?
  • FruAnna

Haha "Svenska Kyskan"... Svenska kyrkan ska det ju va, men det förstod du väl

• FruAnna
    Angelzezzan Angelzezzan Online

Ja, hej vännen   Nu, äntligen har jag det! Är det några fler bra Norge-trådar som du gömmer för mig
    Vilken söt liten groda du har som presentationsbild! Det passar ju bra! Hihi...
  • FruAnna

Vilka på tråden är det som har barn nu och vilka väntar? Kanske kan vi göra en sammanställning så att vi vet? Vore lite kul. Jag börjar...

FruAnna med Viktor bf 070118   bor i Oslo

• FruAnna

Hrrmmm... Så van vid att skriva bf på tråden, men det är ju faktiskt inte bf!

FruAnna med Viktor, född 070118, bor i Oslo

• FruAnna

Jag är gärna med på en träff, men helger och kvällar är lite svårt för mig Angelzezzan... Lillen lägger sig vid sju, så det är om jag kan komma ifrån en stund när han lagt sig i så fall. Och helger är vigda för mig och min man (såvida han är hemma vill säga - det händer ju titt som tätt att han är bortrest då också och då funkar det super). Bästa tiderna för mig och Vicke är mellan 11 och 14, därefter är det eftermiddagsvila ect...

• FruAnna

Kollar runt efter ny barnvagn, men har sååååå svårt för att bestämma mig. One Tree Hill, Bogaboo, Emmaljunga, Teutonia eller Quinny... Har nu en gammal Emmaljunga från 2003 som jag tycker är på tok för klumpig.

Vet inte riktigt vad som behövs egentligen, men är lite skeptisk till trehjulingar (som det fö kryllar av i Oslo har jag märkt). Vill ju ha en vagn som funkar både vinter och sommar, i backar, rulltrappor bussar ect. Ni som har barn och längre erfarenhet av Oslo än mig kanske kan ge mig några tips?

PÅ JAKT EFTER NY BARNVAGN
  • FruAnna

Lite öde på den här tråden... Inte så många inloggade per dag känns det som. Hoppas att fler hittar hit

• FruAnna

Korrigerar mig och Vicke på listan.
    Vi är rätt så jämngamla kan jag konstatera

FruAnna med Viktor, född 180107, bor på Sagene, 28 år
    Sebs bonusmamma med Molly, född 210807, bor på St.Hanshaugen, 27 år
    Monqan med Filipe, född 310807, Bor på Rislökka i Oslo (Vid Ökern), 28 år
    Sverre med Sol, född 040407. Bor på fredensborg (nedanför st hanshaugen) Oslo. 28 år om två veckor

Angelzezzan BF 170308 Bor på Haugerud snart Bøler i Oslo, 26år

Svar på tråden Några fler svenska som bor i Norge?