• Anonym

Dåligt köpa beg. kläder till barn?

beställde ett stort paket med "oömma" kläder till sonen, massor av byxor och tröjor i hyfsat fint skick. Men min pojkvän gick i taket, det dög tydligen inte alls att ha begagnade kläder till sonen. Jag anser att man kan varva, visst han har fina märkeskläder också, men ärligt talat, en sexåring växer ganska fort och sliter duktigt på sina kläder vid utelek. Ska man köpa kläder för 200 - 300 kronor per plagg som blir förstörda vid skolgårdslek?

TYcker ni att jag är knäpp som är glad när jag gör ett bra begagnatklipp?

• Svar på tråden Dåligt köpa beg. kläder till barn?
  • Anonym

Köper mest begagnat - varför skulle det vara fel att återanvända kläder, och särskilt om det är i bra skick!?
    Så länge kläderna är hela och rena tycker jag inte att det ska spela någon roll om de är begagnade.
    Jag kan faktiskt inte riktigt förstå meningen med märkeskläder - speciellt inte på barn!

• Anonym

Skönt att höra att det inte är jag som är snål/knäpp... Pojken blev jätteglad över kläderna och sitter SJÄLV och viker ihop dem nu, plagg för plagg, och springer och sorterar in i sin garderob!

Men kändes ju inte så bra när killen reagerade på det viset, som om det var något hemskt och skämmigt jag gjorde.

• Anonym

Åsa: Jag kommer själv från en fattig bakgrund och inte tänker jag sätta mig där igen för att min son måste ha kläder som är helt nya som det står Adidas eller Nike på... Men det förstår inte han. Hans senaste bud är att han betalar kläder så köper jag nya (han är ej far till sonen)

Svar på tråden Dåligt köpa beg. kläder till barn?