• Moll

Kommer höfterna gå ihop?!?

Som frågan lyder, kommer höfterna någonsin gå ihop igen så pass att man kommer i sina vanliga kläder igen?! Och låren, puhä....jag vet, jag vet, 9 månader upp och 9 månader ned (dottern kom för 3-4 v sedan ), men jag blir lite frustrerad här hemma. Maken och jag har 2årig bröllopsdag idag och ska ut och äta, man vill ju vara lite extra fin då. Men brösten är för stora för mina vanliga klänningar, magen för liten (iofs positivt) för mina gravidklänningar och höfterna för breda för mina vanliga byxor och kjolar.

Drar på mig min gravidjeanshängselklänning från Lindex, den kan man i a f anpassa magstorleken på...töjbar långärmad tröja under. Så får det bli.

Nån som har nåt tips om vad man har på sig så här i början efteråt? Klaga gärna på om era problem också...

• Svar på tråden Kommer höfterna gå ihop?!?
  • Lobelia 07

Mina höfter var som vanligt efter två månader ungefär. Innan var det ingen idé alls att försöka få på sig sina gamla kläder...

• LB1978

Efter min första förlossning gick hösterna tillbaka igen efter ca 2-3 veckor.Med andra barnet gick dem aldrig tillbaka, nu väntar jag tredje barnet och jag hoppas fortfarande på att dem ska gå ihop lite till i alla fall efter förlossningen.

• JAndersson

Jag tror det va ca 2-3 månander som höfterna blev "normala" igen o jag kunde ha mina vanliga jeans o byxor. Men jag blev oxå helt förskräckt o trodde att höfterna skulle stanna så o va bredare. Man har ju sett o hört många det blivit så på så jag räknade nästan med att dem skulle bli bredare. Så jag blev glad när jag upptäckte att dem gick tillbaka!

• Liten blir stor

Efter första barnet så blev höfterna jättebreda men de gick ner sig efter några månader fast jag kom aldrig i de gamla jeansen. Köpte nya jeans. Sen kom nästa barn och ja bara å kasta de nya jeansen oxå. Å då har jag gått ner varenda kilo jag gick upp båda ggr.

• Kålrot

Jag har inte samma kropp kvar som innan, fast jag väger lika mycket.
    Bredare höfter, större mage och smalare lår har det blivit efter tre barn. (Och mindre bröst).

• Pistou

Det aktuella modet är väl jättebra för "eftergravidkroppen". Köp en fin tunika (finns säkert billigt på HM) och ett par leggings som går ner på halva vaden (alternativt klipp av ett par gamla helsvarta strumpbyxor). Det är bekvämt, inte så dyrt och ser gulligt ut!

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Moll

Pistou; det var faktiskt ett fint tips! tror jag ska testa det. Hoppas bara att höfterna inte gör så att jag ser superbred ut...

Jag hade rätt så smala höfter innan, storlek 36 i byxor. Fick höra från min mor; "Ja, men det kan du ju inte ha som vuxen kvinna, det förstår du väl? Storlek 38 är minsta storleken kvinnor har." -Eeeh...va? Det jag tycker är så trist är om jag inte kommer kunna ha mina vanliga byxor igen överhuvudtaget. Vill så gärna ha mina favoritjeans igen!!

Kålrot; Men du har smalare lår nu? Hur har du fått till det?

• SaramedM

Mina höfter gick inte tillbaka, jag har en annan kropp än innan jag fick barn.

• Moll

Verkar som att jag får ha rejält med tålamod och vänta och se....

• Flisan79

Kommer i mina 36:or nu 4 mån efter förlossning. Köpte ett par större jeans för ett par månader sedan st 29 i midjan. nu kommer jag i mina 26:or.

Svar på tråden Kommer höfterna gå ihop?!?