• jossijo

Hur mår ni runt vecka 19?

Jag har lite molvärk, ungefär som mensvärk till och från.
    Men på kvällarna har jag haft "lite" ont nedanför naveln, ungefär där jag kan tänka mig att bebisen ligger, det hugger och trycket till. Någon som har så eller vet vad det beror på?

• Svar på tråden Hur mår ni runt vecka 19?
  • annkatrin83

Är trött av att jobba heltid inom vården redan vet inte hur jag ska göra annars mår jag bra =)

• MammaMu1

Det är nog livmodern som växer! Jag har också lite ont från och till. Är i v 20 nu och magen har börjat växa ordentligt nu så detär nog det som gör ont. Ont i ryggen har jag också. Foglossningar kanske? Hmm... Kan vara min issijas som spökar också... I övrigt mår jag bra! : )

• jossijo

jag ska på ul idag och längar som bara den på att få se h*n:)
    Tänkte jag skulle fråga barnmorska då vad det är som jag känner, men det är nog som du skriver Mammamu, att det växer.

Tycker jag känner på kvällarna att det rör sig där inne, men jag vet inte:)

• veeronicca

hej är i vacka 18 nu och känner också av lite molvärk som mensvärk till och från men på kvällar o nätter när ja kopplar av blir det nästan lite värre någon som känner igen sig??? =)

• Caeruleus

Är i vecka 20 och magen har växt med raketfart de senaste två veckorna. Känner av stick och små hugg under naveln men främst när jag stressat för mycket.

I övrigt mår jag ok men jag känner mig som en tokätt Obelix utan de randiga tajtsen

• Mamsen80

Jag mår hur bra som helst! Har visserligen haft tur att få må som en prinsessa, och jag hoppas att det kommer att fortsätta i den stilen! Är i vecka 18 nu, och visst har jag känt av molvärk och stickningar i livmodertrakterna. Med tanke på hur snabbt de små krabaterna växer vid den här tiden i graviditeten är det ju kanske inte så konstigt att det känns! Jag tröstar mig med det i alla fall! =) Så länge det inte är några kraftiga smärtor behöver du nog inte oroa dig!

• babykaboom

Är i vecka 19.

Har känt små nätta sparkar , samt typ att det hugger till och trycker ibland...

Idag när jag gick på stan, och hade cyklat kände jag ett sånt grymt tryck nedanför naveln. Typ vid blåsan... Kändes som jag var jättekissnödig men hade just varit på toa...
    Ska det kännas så?

Är det räkan därinne som dansar tango på min blåsa eller?

Man blir ju orolig, men det är väl som nån skrev - livmodern som växer!

• villsågärna

Jag är oxå i 19, snart 20 och känner av mensvärk till och från ibland.
    TROR jag kännt sparkar
    Var på UL förra veckan och allt såg jättebra ut!
    Så jag tror att mensvärk hör till eftersom livmodern växer en hel del nu...

Svar på tråden Hur mår ni runt vecka 19?