• FrökenHöst

Liten mage v.37

Är det nån fler än jag som fått kommentarer om att man har liten mage?
    Jag har inte gått upp speciellt mycket och det känns ju bra på ett sätt. BM säger att barnet verkar må bra och jag ska dit imorgon. Skulle kanske få göra UL.
    Jag har haft dåliga järnvärden, blodtryck mm. Det är lite bättre nu.
    Jag blir ju nojjig och tror att det är nåt fel på bebisen. Fast den sparkar och lever om därinne.

• Svar på tråden Liten mage v.37
  • MajGela

liten mage får jag också höra ganska ofta. men magen växer som den ska, har gått upp 10 kg sen inskrivningen. bebisen förväntas väga 3 kg vid fullgången tid så det är ingen bjässe jag bär på :) går in i v.38 imorgon och ska på tillväxt-ul på torsdag för att se så att allt är bra.

• FrökenHöst

Ja, jag har också fått höra att magen växer som den ska.
    Tillväxt-ul....är det nåt som alla gör? Jag har som aldrig hört min bm prata om det. Det är väl det jag ska på nu i veckan då, men hon sa bara att vi kanske gör ett ul bara för att kolla, ja vet inte vad hon menade.
    Kanske är olika i olika landsting!?

• MajGela

alla gör inte tillväxt-ul, vi ska göra det eftersom bebisen låg på -13% när vi gjorde vanligt ul i v.33. dom vill ju kolla så att bebisen får den näringen den ska ha etc. en extra koll helt enkelt.

• FrökenHöst

Ok, tack för svaret!
    Hoppas allt är bra med bebisen. Det är säkert toppenbra för bebisen där inne i magen!!

• Maja21

va glada för er fina lilla mage.. jag hade jätte stor och det blev bara jobbigt efteråt med hud osv som inte vill dra ihop sig ordentligt. ;) Jag skulle gärna haft en liten fin mage!

• FrökenHöst

Jag förstår det. Om allt är bra med bebisen som bm säger så är jag ju glad att jag har relativt liten mage och inte gått upp så mycket. Då blir det ju lättare för mig sen...
    Så, bara bebisen mår bra så är jag ju bara glad!!

• Maja21

ja det ska du verkligen vara =) skit i vad folk säger, jag fick istället höra hela tiden" är du säker på att det inte är två där inne" suck... ;)

• kate79

Jag fick höra det jättemycket att magen var liten min första graviditet och tyckte det var jättejobbigt, ändå så var den nog rätt normalstor mot slutet i alla fall.

Andra graviditeten så hade jag tvärtom en jättemage, 5 kg tös och många sa att jag var fruktansvärt stor.

Men jag tyckte det var betydligt jobbigare med kommentarerna om den lilla magen, även om den stora magen är svårare att bli av med

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Wright sister

Jag har en liten mage (det som syns alltså) men stor bäbis (enl tillväxtultraljud). Det ena behöver inte alls ha med det andra att göra, det är så olika hur man bär.

• kate79
    Wright sister skrev 2007-07-31 19:39:46 följande:
    Jag har en liten mage (det som syns alltså) men stor bäbis (enl tillväxtultraljud). Det ena behöver inte alls ha med det andra att göra, det är så olika hur man bär.
    Så sant. Min förste vägde ändå över 4 kg.

Har legat lika högt på sf-måttet båda gångerna, normalkurvan fastän det var 1 kg skillnad.
    Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Kajak

Jag har oxå ganska liten magen.

Jag kunde ha min vanlig vinterjacka då jag väntade en aprilflicka (ifjol)

Den här gången känner jag att magen verkar lite större, eller så inbillar jag mig det.

Förra graviditet blev jag bakåtflyttad från 9 maj till 30 april, då trodde jag var vecka 18+4 men det blev 20+1.

Då tidigare under graviditet sa många till mig att magen verkar större. Så dom undrade ofta om det fanns tvilling i magen.
    Jag sa alltid: nej det kan inte vara för det inte fanns tvillingar i min släkten.

• FrökenHöst

Man blir irriterad ibland för att folk kommenterar magen och ens kilon. Alla verkar tro att när någon är gravid får man kommentera dennes kropp och ta på den!! Jag tycker det är fruktansvärt irriterande.
    Jag kommer då aldrig att kommentera någons gravidmage nån fler gång (för jag har säkert gjort det förrutm, även om jag inte kommer ihåg det just nu).
    Sen så gillar jag när folk frågar om då får känna på magen.

Hm, jag kanske brusar upp i onödan MEN man är ju extra känslig under graviditeten. (Det borde ju också vara en anledning till att inte kommentera den gravida)

Svar på tråden Liten mage v.37