Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)

Oj, vilken konstig tråd-rubrik det blev. Men här tänkte jag att vi kunde husera som inte kan, vill, orkar etc lägga ner många tusentals kronor på rätt skåp, rätt soffa och liknande. Det går ju alldeles utmärkt att inreda ett trivsamt hem med få medel och få kronor i plånboken.

Så har ni tips på vad ni gör för att göra era hem trivsamma så hoppa in och tipsa på :)

Det kan vara allt möjligt som att måla om gamla möbler, köpa "kopior" av dyra inredningsdetaljer/möbler osv.

• Svar på tråden Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)
  • tjenixen
    Tyshaa skrev 2007-07-31 18:04:43 följande:
    kika ut en mobel du vill ha och bevaka blocket sa kanske den dyker upp for halva priset dar!
    Ja, blocket är en guldgruva för där kan man ju hitta jättefina möbler för en spottstyver mot en i affären. Bra tips.
  • tjenixen
    Viktoria1 skrev 2007-07-31 22:25:46 följande:
    jtoao,Jysk har en serie i ek , massivt o fanerat blandat men som ser helt ok ut (tycker jag), de är inte så dyra och ofta nersatta i pris!Värt att kolla!
    ja, jysk har ju rea nu med så kika där. Kikade på en sist jag var där och jag tyckte det var helt ok kvalitet på det.
  • tjenixen

Skulle behöva lite proffshjälp med vad vi kan ha för belysning i vårt vardagsrum. Vi har nu en hörnsoffa i oxblodsskinn och bakom tvåsitsdelen där är det snedtak som börjar 110 cm upp men det känns som om det är i hörndelen där bakom som vi skulle behöva ha någon form av belysning när man vill sitta och läsa t ex. Vad har ni för belysning runt era soffgrupper??
    Jag ska försöka fota imorgon för nu laddar kamerabatterierna.

• tjenixen

Idag har jag grundat och målat första gången på vår hallspegel och 3 småhyllor. Jag har även spraymålat 4 korgar och målat 4 ramar. Allt blir vitt från att ha varit furu brrr. Försöker få ut så mycket furu som möjligt ur huset nu då det ger ett så murrigt intryck i vårt hus som är lite trångt ändå.

• tjenixen

Någon här som har tips på hur 17 vi ska få plats i någon möbel med alla vantar och mössor etc till 6 personer i vår lilla hall? Måste ut med den byrå vi har nu för den rymmer bara hälften av oss. Helst i vitt då resten går i vitt där. Skulle kunna tänka mig något i stil med hemnes stora avlånga byrå men den är lite för lång och de andra är inte lika "roliga".

• tjenixen
    IIda87 skrev 2007-08-01 22:02:11 följande:
    En sån där "nättub" som ser ut som en fiskerysja eller vad dom heter? Tar ingen stor plats, barnen brukar gilla sådana + får plats med mycket mössor, vantar å sånt :)
    ja, men jag vet i hundan om vi får in en sådan någonstans. Har faktiskt två liggande, fast fel färg, så jag kan ju testa med den. Finns väl inte vit heller eller? Jag har en blå och en röd ligger här till ingen nytta just nu.
  • tjenixen
    Annaaa86 skrev 2007-08-01 22:07:55 följande:
    Jysks möbler är skit kvalité, har själv en ek-byrå i hallen som jag både fått skruva och limma för att den nästan rasat ihop. Köp inte möbler på Jysk!
    fast det där är lite olika på möblerna har i alla fall jag märkt. En del har jättebra kvalitet medans andra som då kanske den du har  är usla. Så det gäller nog att kika och åter kika och sen kan man ju ha otur och få skrutt ändå men en del som sagt var har jag upplevt som bra.
  • tjenixen
    Elina87 skrev 2007-08-01 22:18:24 följande:
    tack för tipset men den där var nog lite för lång:/Kom på en egen idé nyss, måste höra med er om ni tror det sulle funka...Hade tänkt som så att man köper en billig byrå på blocket eller liknande, målar den i färgen man vill ha och för att få den lite roligare köpa nya handtag och sätta tapet på antingen ovansidan eller lådornas front som man sedan lackar över. Är inget proffs men borde inte detta gå?
    Borde väl fungera alldeles utmärkt och då får du ju precis den färg och mönster som du önskar.
  • tjenixen
    Annaaa86 skrev 2007-08-01 22:24:36 följande:
    Ok, formulerade mig klumpigt. Det inlägget jag svarade på var angående ek möbler, den ek-byrån jag har är skit..
    aha, ok. Ja, den specifika byrån vet jag inget om men det är sååå trist med möbler som inte håller måttet. Har själv en vit lite dyr byrå från EM som lådbottnarna bara rasar halvt ner i så det går ju inte att ha något i den knappt. Såå irriterande. En byrå som ändå kostar 2300 får x antal år sedan tycker i alla fall jag ska hålla för sånt och den har ju varit så här hela ´tiden. Får nog ta mig i kragen och ta isär lådorna och limma dem men det är ju så trist bara.
Svar på tråden Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)