• Hannibanni

Äcklig fråga om avslag..

Jag födde för en och en halv vecka sen och undrar lite hur det ska vara egentligen. Blöder i princip inget mellan toalettbesöken men varje gång jag ska kissa kommer det långa sega trådar med blodigt slem, jättesegt alltså...?? Ska det vara så eller är det något knas, jag har ingen erfarenhet eftersom det är min första!

• Svar på tråden Äcklig fråga om avslag..
  • trollmammsis

nej det är som det ska vara, är ju så pass tisigt...sen kan du ha uppehåll nån vecka för att det sen kommer illbaka lite...helt normalt...skulle du bli orolig så kontakta din bm

• Lilla Morran

Inte äckligt och fullt normalt! Det kan blöda mer ibland, mindre ibland och hålla i sig ett par månader. Jag hade avslag i ca. 5 veckor och det varierade väldigt mycket i mängd, färg och konsistens!

• nicke nyfiken76

Måste få göra ett tillägg. Någon/några (kommer ej ihåg exakt) dagar efter förlossingen fick jag superont i magen. Jag värmde min "varma kudde" tog en ipren och kröp ner under täcket för att vila. Men kunde inte sova utan var tvungen att kissa först. Jag satte mig ner och började kissa, då kände jag hur en jättestor klump kom ut. Jag var tvungen att titta ner i toan och såg en pingisboll-stor blodklump ramla ner i toaletten. Uuurrkkkk!!!! och helt plötsligt hade det onda i magen gått över. Märkligt...och läskigt.

• Minimagen

Nicke-nyfiken: Usch känner igen det där, jag hade en liknande upplevelse bara ett par dagar efter förlossningen. Jag satt på toa och jag känner och ser hur något mörkt geleaktigt kommer ut, läskigt! Det kom ut en klump stor som en handboll typ....uuäääh!

• nicke nyfiken76
    Minimagen skrev 2007-07-31 22:06:11 följande:
    Nicke-nyfiken: Usch känner igen det där, jag hade en liknande upplevelse bara ett par dagar efter förlossningen. Jag satt på toa och jag känner och ser hur något mörkt geleaktigt kommer ut, läskigt! Det kom ut en klump stor som en handboll typ....uuäääh!
    Nu när du säger det så...det var nog snarare en basketboll som kom ut...ingen pingisboll.
  • nicke nyfiken76

Sorry TS, om jag sabbar din tråd. Det var inte meningen. Men du ska inte vara orolig. Det mesta angående avslag verkar vara normalt.

Svar på tråden Äcklig fråga om avslag..