• HugOlle

Novemberföräldrar 2007 i Stockholm (fikagrupp)

Mammor och pappor med BF i november 2007!

Tänkte det redan nu kunde vara kul att träffas på en fika medan vi har magarna i vädret, och sen kanske fortsätta att träffas under föräldraledigheten.

En liten fikalista helt enkelt:

Signatur        Bor                  BF         Detta är barn nr     
    Hugos mum    Bandhagen        10 nov        2

Lägg till ditt namn till listan....

VÄLKOMNA!!

Älskade lille rödtott. Du ska bli storebror....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-21 13:01:00:
    Fikaträffar September 2007

Plats: Teaterbaren (kulturhuset plan 2)

Lördag 1/9 kl. 14

Söndag 30/9 kl. 14
  • Svar på tråden Novemberföräldrar 2007 i Stockholm (fikagrupp)
  • synthetic

Smissen.. vi förlåter din hjärna

Tjejer jag blir lite sen: Måste hem och hämta vagnen elva och leverera den till stan för jag hade helt glömt bort det igår Så är med er lite efter halv 12. Har vi kommit på bra fikaplats? Har Stellas nr men Sterna skicka ditt igen så jag har det så får jag höra av mig sen och se vart vi ses

• synthetic

Förslag; Finns ett kafe mitt emot typ Kickis som är rätt lugnt lunchtid och har helt ok mat Där är även barnvänligt så hammarby kan ha med vilde eddie

Men messar alla när jag är i stan och kollar var ni är

• Stella07

ja jag kunde inte messa tebax för det funkar inte och har varit dålig hela dagen så nu först orkar jag mig fram till datorn......

var det några som fikade???

Våran bebis kommer till oss 23 nov
  • hammarby

Stella..

Det blev rätt så flummigt idag. Jag hade kontakt med synth och vi stämde träff halv tolv. Trodde först att det bara skulle bli hon jag och Eddie.
    Sen när vi gjort oss iordning här (och är på väg ut genom dörren) så kommer ett mess från synth att träffen är avbokad. Hon måste åka och hjälpa Smissen på ikea, för Smissens son hade slagit ut en tand..vet inget mer än så. (hoppas det gick bra!!)

Som sagt, jag och Eddie vänder i dörren och klär av oss igen.

Men Sterna var tydligen inne i stan också, fick jag veta sen (och dig hade hon inte fått tag på). Sterna följde med synth till ikea. Jag avböjde för det skulle bli för krångligt allting. Lika bra det..skönt att bara vara hemma, jag får ju så mkt sammandragningar när jag rör på mig.

Sooo...thats it!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Eddie 060913 och Dante som tittar ut 19/10 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • hammarby

Sterna..

Du är med i gänget i högsta grad, vad får dig att tro något annat?

Så, nu var det sagt!

• Smissen

Tackar så mycket för hjälp och sällskap på Ikea idag Synthetic och Sterna!

Jo, här var det lite livat ett tag kan man säga, hann knalla in på Ikea och börja kika runt då dom ringer från dagis. Hugo har trillat och slagit i tänderna i rutschkanan så illa att han slagit av närmare halva ena framtanden och en flisa i den andra så han behöver ju uppsöka någon expert så pappa får fixa det eftersom det är han som har bil.
    Själv var det bara till att oroligt strosa runt Ikea utan vidare vetskap, usch vad jobbigt det var att inte veta. Gråter

Är allmänt jätte-blödig just för tillfället, till och med för att vara gravid, verkar som om kroppen fått sig någon hormon-chock....

Nehe, om man skulle ta och packa det sista innan barnen river det som finns kvar i gamla lägenheten...

(¯`°?.¸ ღ ♥ T 010519 + B 051221 + H 051221 och gravid igen i vecka 38 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • synthetic

Hej här är snurriga jobbiga Synthis Försökte ringa dig Stella men fick inge svar så smsade massa åt dig så vet inte vad du fick och inte fick men tur att du inte verkade åkt till stan i allafall!

• anekdoter

huga smissen! Hoppas att hugo mår lite bättre nu!? Är också mega blödig och lite kämpig just nu! ;)

• Smissen

Han verkar inte bekymra sig det minsta om tanden tack och lov. Men båda framtänderna sitter lite löst så det är mjuk mat som gäller och så blir återbesök om några veckor och sen är det väl bara att hålla tummarna för att inte underliggande tänder tagit skada också...

(¯`°?.¸ ღ ♥ T 010519 + B 051221 + H 051221 och gravid igen i vecka 38 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • hammarby

Hugos mum..

Klart att ingen är sur, eller stött. På dig eller på nån annan. Det är bara att gilla läget, vi börjar bli krassliga nu mot slutet och inget känns säkert från dag till dag. Och omständigheter runt omkring kan man aldrig gardera sig emot.
    Jag tycker att du ska ha all heder för att du verkligen har försökt att få igenom träffen!

Vi kan ju köra knytiset senare, när bebbarna trillat ut. Då har vi ju all tid i väääärlden! Och det är ju inte försent att byta persenter i efterhand heller.

Tills vidare får vi köra lite spontana fika/lunchträffar och de som kan kommer. Helt enkelt!

• Sterna

Lika bra att jag säger hej då här med för jag orkar inte med detta j*a tjafs längre.
    Ni som vill hålla kontakten med ett surkart som mig vet vart ni hittar mig.

• HugOlle

Sterna
    He he nu e du väl ändå lite fånig. Ingen som tjafsar... Som jag skrev jag e inte stött sur eller nåt. Som hammarby skrev vi får ta det när bebbarna kommit. Tror vi alla kan gå med i Aktiebolaget surtant. Humöret e väl inte på topp för tillfället. Inte konstigt med alla krämpor o sömnsvårigheter... 

smissen
    Va läskigt med Hugos tänder. Fasar sånt där.

Har inte varit inne på ett tag nu. Har legat hemma o hostat med Hugo. Han har haft feber av o till hela vecka men nu e den borts. "Bara" hosta... Som jag  fått ärva. Låter som värsta Bonnie Tyler...

• Talulah

Hej!!

Jag har knappt varit inne på några liknande sajter under hela graviditeten, men nu börjar BF närmar sig och suget efter att träffa likasinade har ökat lavinartat.

Jag känner mig liksom ni ganska tjurig. Känner mig stor och tung och tycker inte att speciellt mycket är roligt. Är känslig som bara den och det behövs inte mycket för att tårkanalerna ska aktiveras.

Om ni har några fikaträffar, relativt spontana eller välplanerade, vill jag jättegärna komma!

Jag bor i Tyresö, är 34, väntar mitt tredje barn (De andra är 8 och 15..) och är beräknad 8 nov. Eftersom båda mina andra barn har varit sjuka som bebisar (bl. hjärtfel) är jag helt nojjig nu, trots att alla ultraljud inte visar på att något skulle vara fel. Jag vill bara föda fram den här bebisen nu, så att jag kan SE med egna ögon att hon mår bra.

Tills dess att den lilla damen behagar titta ut vore det jätteroligt att träffa andra som också bara går och väntar nu, eller sådana som redan har fått sina underverk. Jag känner inte heller så många andra som är gravida så det vore jättekul att hitta roliga människor att umgås med under mammaledigheten!

Kram på er!
    //T

• anekdoter

Mitt hjärta är hemma, (inlägg 697) snittas idag!!! Allihop håller tummarna nu för hon blir först ut!!!Ikväll har hon en bebbe! :)
    071017

• HugOlle

Håller tummarna att allt går bra..

Svar på tråden Novemberföräldrar 2007 i Stockholm (fikagrupp)