• Cs mamma

Nebulisatorer

Oki som detta är en djungel tänker jag vi kanske kunde samla vår erfarenhet här i ett forum.

Jag tittar trånande på AeronebGo som den bara verkar för smidig och liten.... någon som testat den?
    Eller kanske MicroAIR U22 som också är liten?

Jag är ute efter en liten (portabel) nebulisator.
    Den ska vara ultraljudsdriven (tyst)
    Den ska gå att få via hjälpmedelskort.

Vi har testat:
    Maxinen: den som oftast används på sjukhus
    + snabb
    - klumpig
    - jobbig att hantera med dospåsar osv

Pari Boy
    + liten
    + enkel att rengöra, använda
    - högljudd
    - långsam (tar en mindre evighet att ge dessa 2ml)

Ailos
    testades bara på sjukhuset så jag hmm ska nog inte lämna omdöme som jag inte hanterat den själv.

Kan ni som har nebulisatorer ge era omdömen och då speciellt om ni har bärbara.

• Svar på tråden Nebulisatorer
  • Emmixen

Jag har en PERFEKT ny liten sak som är bärbar. Det är Pari som har gjort den och den heter Pari Eflow Rapid.

Den går jättesnabbt (ca 1 min), den finfördelar medicinen jättebra, den är liten & smidig, och framför allt BÄRBAR! Provade den för första gången idag när vi var iväg och det funkade kanon, det enda man behöver till är 4 batterier!

Tycker absolut ni ska kolla på den för den är verkligen KANON, jag rekommenderar den VERKLIGEN!

• Cs mamma

WOW en minut på hur många ml???

• Emmixen

Det är 2 ml, men precis som i maxinen tar den inte allt. Den stänger av när man fått vad man ska. Jättebehändigt!

• Emmixen

Fast maxinen stänger man ju av efter en minut. Skillnaden är att denna stänger sig själv.

• Liiii

Hej! Jag själv använder AeronebGo och jag tycker att den funkar jättebra. man kan ju både använda den med sladd och utan. jag har även använt ailos men den är ju så stor och klumpig och så låter den så mycket. AeronebGo är lätt och smidig och har ett jämt flöde av medincinen, påminner om en rökmaskin. Jag tycker den funkar jätte bra iallafall för mig, om den funkar för ett barn kan jag inte svara på.

• Cs mamma

Lie: Hur lång tid tar den för 2ml ca... ska diskutera med läkare idag så jag vill gärna veta...

• Liiii

Den tar nog längre tid en med ailos, jag har aldrig klockat men det känns som att det tar längre tid. Men annrs så är den kanon.

• Cs mamma

Jag har tjatat mig till en Pari EFlow Rapid och jag är supernöjd!!! Tack för tipset! Det enda läskiga med den är att den ångar av bara tusan första sekundrarna tycker lillfia =)

Knäpptyst och snabb som tusan, kan inte annat är rekomendera!

• Emmixen

Angel Gbg skrev 2007-08-07 18:41:15 följande:

Jag har tjatat mig till en Pari EFlow Rapid och jag är supernöjd!!! Tack för tipset! Det enda läskiga med den är att den ångar av bara tusan första sekundrarna tycker lillfia =)Knäpptyst och snabb som tusan, kan inte annat är rekomendera!
    Åh, vad härligt!! Visst är den toppen?! Jag blev snabbt bättre med den, vet inte om det var pga den, men det kändes som det blev bättre effekt än ailosen.. Skönt att ni är nöjda!! KRAM!
Svar på tråden Nebulisatorer