• JHarvey

Nov - Dec - Januaris fuuuula gubbar

Hej alla fula fubbar med söööööta barn o välkomna till vår nya tråd!

Ingen närmre presentation av oss krävs väl??? Vi vet vilka vi är lixom...Vi fortsätter helt enkelt där vi slutade sist  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-01 08:53:20:
    Jag menar så klart GUBBAR

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-01 09:02:43:
    Recepttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23066237.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-01 14:13:53:
    ..åsså TRÄFFTRÅDEN!www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22397618.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 21:46:19:
    Träfftråden igen: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22397618.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-09 19:46:29:
    NYA träfftråden: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23324606-244.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-13 22:18:48:
    Nya träfftråden igen då....: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m25703076.html
  • Svar på tråden Nov - Dec - Januaris fuuuula gubbar
  • Hilla

Oj förlåt Hemlis vad stooort det blev! Nellsa över hela skärmen! Men det funkar inte att bara klistra in miniatyrer! Nån som vet varför??

(¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥ ¸.?°´¯)
  • pelagonia

Hej

Tack för era svar..skall snart skriva Viktors schema.

Till er som har nära till Lidl.
    Men jag var på Lidl idag och vi pratade om dagen betr leksaker..Så idag hade dem erbjudande på bilar.
    Köpte de sista 8 och de hade gått som smör sa dem..10 kronor styck och Viktor älskar dem..

http://www.familjeliv.se/krypin/pelagonia/gallery/phpvqyhcg.jpg

Och man kan sätta ihopa dem..

http://www.familjeliv.se/krypin/pelagonia/gallery/phpvlxere.jpg

Och slänga ner dem

http://www.familjeliv.se/krypin/pelagonia/gallery/php6vgllm.jpg

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • pelagonia

Bilar, flygplan, traktor. mm skall det vara..

• pelagonia

Viktor äter ca

06-07 200 ml välling

9-10 Gröt

12-13 Lunch Stor matburk från Hipp + efterätt

14 - 14.30 Mellis frukt eller halv bruk yougurth

16-17 Gröt (Skall inför mat här med snart)

Ca 19 200 ml välling

• LillaMy72

Hilla: Det gör inget att det är Nellsan över hela skärmen för hon är ju så underbart söt och charmig!!

Hu, jag har bara smakat messmör en gång och tyckte det var sååå äckligt - jag har inte ens tänkt på att man kan ge det till barnen... Maken älskar messmör (han gillar all äcklig mat) så kanske jag ska köpa hem och se om Lovisa gillar det också. Äter ni kalvsylta? Äckligt tycker jag - gott tycker maken. Och tamejtusan om inte Lovisa gillar det också! Hon slukade det häromdan när hon fick smaka. När det gäller mat är hon definitivt pappas flicka.

pelagonia: Viktor verkar gilla sina nya leksaker!

Lovisa är ovanligt gnällig idag, inget duger. Jag blir ganska frustrerad för hon är ju vanligtvis glad och nöjd, och aldrig gnällig några längre stunder. Men idag är det en dålig dag. Fast just nu sitter hon nöjd på golvet bredvid mej och "läser" (=tuggar på) en bok .

• VIP

Hilla:, det är för att vi ska se hur vacker och söt Nellie är som du ska ge oss STORA bilder

Pela: Ser verkligen ut som han har roligt, först lite förstående och klok och sen kommer buset fram Tur också att han tog sig smidigt ur stolen och inte slog sig.

Mattiderna här är kaos. Trodde inte jag ammade så ofta men har räknat några dagar och det är aldrig mindre än 9 ggr, sen vill hon inte äta när jag matar, bara när Jonas gör det. Inte så konstigt förstås. Min bvc-sköterska sa att jag skulle va lite hårdare med att mata mat och inte ge bröst, och att jag skulle skippa burkarna som hon tydligt inte tycker om utan ge vår mat istället. Så idag har jag gjort det och hon har ätit jättebra! Att man alltid ska va "duktig" och göra som det står i böckerna. Borde börjat för länge sen med vår mat. Lätt att va efterklok..

Iaf så har vi också haft vår första hård-i-magen-pga-banan-incident. Skrik, gråt och lite blod i avföringen, stackars Vilma

Susannee: Bra mamma du har! *applåder* Klart de inte kan stänga kassan mitt i, skulle också blivit jättearg (men säkert inte sagt nåt för jag är så feg). Sjukt ju.

Meria: Jobbig natt, du kanske kan va lite hård och gå och lägga dig i ett annat rum så att sambon måste ta Loke? Det är vad jag tänker göra i helgen som kommer, MÅSTE få sova lite mer. Alla känslor ligger verkligen på ytan.
    Appropå inget så gick jag förbi en skylt med "Brf Loke" igår

Jesster: Kan inte låta bli att hoppas och hålla tummarna för er skull

Usch, jag "råkade" äta upp en hel (minus en halv bit Jonas åt igår) kladdkaka som jag gjorde igår. Mår inte ens illa, typiskt!

• Winnertaco

Godeftermiddag!

Idag fick jag svar från fk, man får givetvis ta ut fp för ons-sön om man har barnet på dagis mån-tis bara även om man studerar. Vem hade sagt att man itne fick det, undrade tanten En stor sten föll från mitt bröst, nu är det ett hinder mindre för mina studier! För att sgi inte ska nollas räcker det dessutom bara med att man tar ut studiemedel, man behöver inte ta hetid  och fylla upp med fp!

Johannas mat:
    9: Gröt
    12: Nästan en hel stor burk mat (har kastat min stolthet och köper numer burkmat...)
    15: 200 ml vällling
    18: gröt
    19:30: Välling i samband med nattning

Johanna 061223
  • Jesster

Idag var vi på BVC för vikt/mätning samt en extra läkarkoll för att han inte kunde sitta vid 6 månader. Nu var läkaren mycket mer nöjd med honom men hon ska ändå skicka oss till en sjukgymnast eller nåt för extra koll och ge oss övningar för att stärka hans rygg lite.

Vad hon var bekymrad över vid 6-månaderskollen var att det kanske var ett syndrom av något slag, vilket hon inte trodde längre eftersom han är mycket stadigare, pigg och skitglad. Tur att hon inte sa något då för då hade jag nog varit väldigt orolig

Fast nyss när vi hade bytt blöja så satte jag honom ner och han satt - så han kan om han vill Han vill inte vara på golvet längre ju, läkaren sa att han antagligen är lite osäker och eftersom han är så duktig på att stå så vill han hellre syssla med sådant han kan.

8 månader
    Vikt - 8080 gram (7500)
    Längd - 70,2 cm (65,5)
    Huvud - 45,5

• hellgren

Ska läsa mer när Alicia gått och lagt sig men måste bara kommentera det Meria skrev om Resturangen på Museét. Jag har följt denna debatten från start jag blir bara mer och mer förbannad för varje dag som går  Ska ta o knåpa ner en insändare sen jag också tänkte jag. Läste du den som hade skrivit idag? En förälder, riktigt bara skrivet. "Tildas mamma" tror jag hon kallade sig.

Älskade Alicia 2006-11-14
  • Krodan
    Jesster: Shit man hade ju blivit asskraj, tur att det såg bra ut nu! Håller tummarna för att din tant håller sig på hemmet

Pela: Sötbusig viktor

Hilla: Åhh så fina ögon donnan har

Skulle bara hoppa in och säga att jag varr på mvc och pregtestet visade neg *hurra* och sprialen verkade sitta vart den skulle och cellprov taget ingen men s såg hon heller och hon tittade mest skumt på mig när jag undrade om hon kunde dansa mensa dansen
    Angelina och Athena är mina sessor
Svar på tråden Nov - Dec - Januaris fuuuula gubbar