• Deej

Hårborttagning - ansikte

Jag har provat vaxstrips för att ta bort mustaschen men blir så otroligt irriterad och torr i huden.
    Finns det något annat sätt att ta bort den?
    Vill inte bleka.

Finns någon hårborttagningskräm som är till för att använda i ansiktet?

• Svar på tråden Hårborttagning - ansikte
  • sistersledge

Jag undrar precis samma sak! Själv så använder jag pincett, men det tar sån tid!
    Hoppas någon har ett bra tips!

• Prinsen Vigo

Bästa är om ni hittar en salong som tar bort håren med tråd, det är superbra!

• Deej

Men gör inte det väldigt ont? O blir inte huden irriterad av det?

Jag är ju nyfiken på hårborttagningscreme men de som finns från veet är ju inte till för ansiktet. Har sett att det finns för bikinilinjen men inte för ansiktet.

Någon som vet?

• internet troll

finns ju annars el (elos bl.a) nu som man kan ta bort håret för all framtid med bara nnågra behandlingar =) kostar iofs en slant men det är det ju värt! =)

• hellgren

Jag läste igår i Söndag tror jag det var då tog de upp de här med hårborttagning i ansiktet. De testade vax, tråd och hårborttagningscreme.

Vaxningen fick bäst i betyg, även om det gjorde väldigt ont så gick det över fort. För att underlätta irritation ska man tydligen först torka huden med desinfektion, sen ta babypuder innan man tar vaxet. Det både tar bort irritation och det blir bättre resultat.
    Tråden fick medelbetyg men de tyckte att huden blev väldigt röd efteråt samt att det växte ut väldigt fort.
    Cremen fick sämst betyg o de tyckte inte att den uppfyllde det som den skulle göra.

Älskade Alicia 2006-11-14
  • hellgren
    Deej skrev 2007-08-05 16:24:38 följande:
    Vet du vad cremen heter?
    Nej det minns jag faktiskt inte! Tyvärr.
    Älskade Alicia 2006-11-14
Svar på tråden Hårborttagning - ansikte