• Googels
    LMH33 skrev 2007-08-13 18:38:28 följande:
    Fjäril - Ryan Air har dessutom slutat med att ge småbarnsfamiljer prioritet vid gaten. Om man vill komma på planet först i lugn och ro måste man köpa så kallad "priority boarding". Detta kostar £2 per vuxen. Snålt av dem att ta betalt men jag och min make tyckte det var helt klart värt priset. Lycka till!
    LMH33 - jag antar att ni flög med barn när ni köpte 'priority boarding', hur gamla var i så fall barnet/barnen?

Jag tycker det är lite rörigt på Ryanairs hemsida för det enda jag hittar pratar om Online incheckning och priority boarding på samma ställe och enligt det så kan man inte göra det om man reser med spädbarn, och jag antar att vår 6 månaders räknas som det...
  • Googels

LMH33 och Morrizz - tack för svar!

Det är ju typiskt att de har gått och ändrat på reglerna nu när vi har en liten och skulle kunnat utnyttja det för första gången. Men men, de är ju som sagt bra mycket billigare att åka med än de flesta andra bolag så man får väl stå ut...

• Googels

Såg precis Tescos nya reklam på tv, med John McEnroe och Björn Borg(!).

Stackars Björn fick knappt en replik med, bara nåt 'Hello' i början. Undrar hur många som kommer att känna igen honom, även om hans namn är känt här i UK så vet jag inte om hans ansikte är.. men folk är kanske bättre på gamla sportkändisar än vad jag i allmänhet är

• Googels

StoneRoses - Grattis!!

Jag sammanställde en liten förteckning över svenska och engelska traditioner för förlovning, bröllop och bröllopsfesten när vi gifte oss (för 3 år sen imorrn!). De ligger på vår hemsida: www.chrisandjenny.btinternet.co.uk
    Välj språk på första sidan och kolla sen under Bröllopstraditioner / Wedding traditions (beroende på vilket språk du väljer)

Bröllop brukar i allmänhet vara dyrare i UK, har för mej att det ligger runt £12 000, och lite högre om man gifter sig i London.

När det gäller svenska bröllop kan det variera väldigt mycket beroende på hur mycket man vill göra själv (trycksaker, mat, blommor osv) så det kan blir allt ifrån 50 000, uppåt 100 000 och ännu mer.

Lycka till med bröllopsplanerandet - det är kanonkul att hålla på med, även om det ibland kan bli rätt stressigt

(PS - det stavas fiancé )

• Googels

--> Cailleach Beine Bric - vad kul att ni ska komma hit hela familjen nu! Hoppas du hade en bra sommar i Aberdeen.

--> Little J - Beklagar! Kommer själv ihåg hur det var när vi miste vår katt när jag var liten, inte roligt.

• Googels
    3tjejer skrev 2007-10-01 12:05:29 följande:
    Någon som har tips på bra nätsidor som handlar om Scrapbooking/cardmaking i Skottland/UK?
    Jag trodde jag hade det, men det måste i så fall vara på min andra dator... ska försöka kolla imorrn.

Var det förrestern nån här i UK som såg 'Bringing up baby' på Channel 4 idag (eller förra veckan... vet inte riktigt när det började.)
    Som relativt nybliven mamma är det intressant att de olika uppfostringsmetoderna det kör med. 50-tals metoden kändes som rena tortyren med sina superstrikta rutiner och minimal kontakt med babyn. Det var intressant läsning på deras hemsida om de olika metoderna i alla fall och att se var man själv passade in, helt omedvetet
  • Googels

Little J - tack för att du la in länkarna! Hade jag varit smart hade jag gjort det själv, men skyller på att det var sent på kvällen och jag var trött

Pim73 - Jag visste väl att jag hade lite scrapping länkar...
    Här kommer en hög, vet dock inte om de är något bra eftersom jag aldrig direkt använt nån av sidorna. Bokmärkte dem bara om ifall att jag en dag skulle sätta igång och scrappa

www.memorycreations.co.uk/
    www.craftkitsuk.com/
    www.daler-rowney.com/index.asp
    www.lawrence.co.uk/
    www.makeyourmark.biz/
    www.millers-art.co.uk/ (de har affärer i Glasgow ifall du skulle vara där nån gång)
    www.whichcrafts.co.uk/
    www.craftsulove.co.uk/index.html
    www.heritagerubberstamps.co.uk/ (Finns i Edinburgh)
    www.thestampconnection.co.uk/
    www.artbasehornchurch.co.uk/

• Googels

Jag gick oxå med i Facebook för nån vecka sen efter att en gammal kompis bjudit in mej. Har hittat en hel del gammalt folk jag från när jag pluggade och när jag har bott utomlands i olika omgångar, men har ännu inte insett den stora tjusningen med det hela.

Har liksom inte lust att skicka tatueringar till folk eller bita dem så de blir vampyrer...

• Googels

--> Little J - programmet kommer att visas då, och handla om det här:

"Programme Four: 16 October, 9pm
    The experiment is in its final phase and the babies are ten weeks old. Our mentors debate the introduction of solid food and we discover how well the babies ? and their parents ? are sleeping. Which methods are allowing our families to get some balance back ? whether it's in their sex lives or their social lives? As the experiment draws to a close, we recap what their experiences have been since the start, charting the highs and lows of the methods. Did our families feel that they have chosen the right approach? Which, if any, will come out on top?"

10 veckor är väl alldeles för tidigt för att börja med mat?! Kan tänka mej att det är 50-talshäxan som vill göra det...

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 7 ***