• syssi

babyliss eller obh-nordica plattång?

hej på er,

Nu har jag bestämt mig! Jag ska byta ut min gamla tunga plattång, som säkert bränner mitt hår och som jag haft sen några år och är ganska så trött på. Visserligen från obh-nordica, men saker och ting utvecklas väldigt snabbt nuförtiden.

Jag har kollat in bäst-i-test testerna och här rekommenderas obh-nordicas artist straightener (den nya vinröda), så jag har gått och kollat in den på el-giganten och den är verkligen mycket smal. lätt och smidig. Man kan justera temperatur på den, vilket tycker jag kanske inte är så viktigt, eller ser ingen direkt poäng med det, och så motverkar den flygigt hår, vilket låter ju utmärkt. Men så såg jag där förstås andra produkter och fastnade för Babyliss fun style som också är en plattång, men innehåller även locktång, krustång och andra tång och borstar, sammanlagt 5 tillbehör. Den verkar lite "barnslig" och inte så professionell som obh-nordicas, men samtidigt tänker jag hur mycket roligare jag kan ha med den. Men ändå tvekar jag, för den är billigare än obh-nordicas och kan jag verkligen lita på dess kvalité? Håller den vad den lovar, elelr förstör jag mitt hår ännu mer?

Här kan ni se obh-nordicas plattång:
    www.elgiganten.se/is-bin/intershop.static/WFS/store-elgigantenSE-Site/-/sv_SE/images/mx/obh3085_mx.jpg

och här Babyliss Fun Style:
    www.elgiganten.se/is-bin/intershop.static/WFS/store-elgigantenSE-Site/-/sv_SE/images/mx/ba2020e_mx.jpg

Någon som har köpt denna babyliss plattång? Hur nöjd är du?

Tacksam för svar!

Syssi

• Svar på tråden babyliss eller obh-nordica plattång?
  • Who knows

Jag bytte från en gammal obh till den röda och är mkt nöjd

• luckyme

Jag skulle ha köpt en frisörtång hos frisörerna. Dom håller längre och plattar snabbare och är mer skonsam för håret ( om plattning nu kan bli skonsamt) hehheheee

• luckyme

Jag skulle ha köpt en frisörtång hos frisörerna. Dom håller längre och plattar snabbare och är mer skonsam för håret ( om plattning nu kan bli skonsamt) hehheheee

• Joico

Ugh. Ingen av dom.. har haft båda, tycker dom är skit båda två. Har du tjockt, tunnt, mycket eller lite hår? :p

• Mrs  You

Jag insisterar!!!

enlitenbitkaka skrev 2007-08-01 18:24:18 följande:
    Av dem två: OBH Nordica's....Men ska du ha plattång slår ingen Gama's tänger!
Svar på tråden babyliss eller obh-nordica plattång?