Någon som kan något om WAIS II?
Jag gjorde det testet (wais ll) för ett tag sen, det var en kurator som trodde att jag hade problem med minnet, koncentasionen, uppmärksamhet och så..
Så 1 år senare, (träffar inte kuratorn längre hon flyttade!) jag fick kallelse till att göra testet, och gjorde det, 5-6 besök hos en psykolog, efter att ha gjort alla dessa tester (wais II) kanske var fler också, hon sa inte vad dom hette, utan jag råkade se vad det hette.
Då säjer psykologen iallafall, att jag har kraftiga svårigheter med alla dom sakerna, och att jag borde inte veta i vilken ordning man häller upp en tallrik fil, och att det finns hjälpmedel t.ex en klocka som man kan ha, som säjer vad man ska göra! så att man inte glömmer.
Jag förklarde för henne att jag verkligen inte har några problem med att hälla upp fil, och jag lagar middag hemma varje dag, och vad ska jag med en sån klocka till?? Det är ingenting som jag glömmer!!!
Nu var det kanske 2 månader sedan vi hade sista mötet.
Jag vet inte vad jag ska tänka och tro
Jag har gått runt och trott på det här, att jag är så dålig och inte kan och klarar något, som hon sa, att jag borde ha ett jobb som är lätt och som inte sätter så stor press på mig, ähh.. ok..? Varför då? tänker jag..
Jag tycker inte att jag har några problem med att minnas saker, det är till o med så att jag får påminna vänner och släkt om deras saker, som dom ska komma ihåg, och ingen av mina vänner känner alls ingen det som testet visade!
Kan dom dåliga resultaten bero på att jag var nybliven mamma och inte fick så mycket sömn på nätterna? Jag har ingen aning.. Kan man kräva att göra om det?