• Anonym (Tro)

Någon som kan något om WAIS II?

Jag tycker att du ska lita på din instinkt. På ett sätt tror jag det är farligt om man blint litar på ett test, som dessutom inte stämmer med ens egna inre. Då kanske du ställer för låga krav på dig själv och inte anstränger dig för att få ett bra jobb.

Jag vet inte alls hur tillförlitliga såna test är? Men lita på din egen känsla istället. De dåliga resultaten kan säkert bero på stress och dålig sömn. Tänk positivt om dig själv och sikta mot stjärnorna, då kanske du når till månen!Om du förstår hur jag menar?

Jag tycker inte att du ska göra om testet. Ett test är väl inte så viktigt? om du är nöjd med dig själv och tycker att ditt minne är bra, så varför? Nej TRO PÅ DIG SJÄLV!

• Anonym (Tro)

OK! ja då tycker jag nog att du ska be att få göra om testet!

Gjorde du testet för att kuratorn övertalade dig? Eller var det för att du själv tycker att du har problem?

Det är ju ialla fall viktigt att du talar om att du inte tycker att resultatet stämmer med verkligheten. Att du därför vill göra om det.

• Anonym (Tro)

Jag tycker att du ska ringa och prata med hon som gjorde testet på dig.

Berätta att du har funderat mycket sedan sist, och att du kände dig väldigt trött när du gjorde testet. Säg att du är oroad över att testet gav fel resultat och att du gärna vill göra om det.

Om du inte får göra om det, så fråga om de kan ta bort det från din journal? Jag tror inte att de kan tvinga dig att ha det där mot din vilja. Lycka till och hoppas att det ordnar sig!

Svar på tråden Någon som kan något om WAIS II?