• Äldre 2 Aug 09:26
    10937 visningar
    7 svar
    7
    10937

    Packa i BB-väska!?

    Kanske snart dags att börja packa BB väska..
    Nån som har bra tips på vad som är bra / mindre bra att ha med?
    :)

  • Svar på tråden Packa i BB-väska!?
  • Äldre 2 Aug 09:38
    #1

    puffar lite ,, vill oxå veta ,minns knappt va ja hade men när dottern kom 

  • Äldre 2 Aug 09:56
    #2

    nått skönt att ha på sn när man åker hem, nått ombyte til tiden på BB om man känner att man vill ha det,
    trosor, strumpor, amningsBH

    Borste, tandborste, deo, (jag hade även schampo och duschtvål med mig då jag ville ha mina egna)

    Bhinlägg eftersom man förmodligen läcker mjölk, stoooora bindor till hemresan om man inte vill ha landstingets.

    kläder till bebisen för hemresan och ombyten om man inte villha landstingets kläder på bebin på BB.

    Jag hade även ett par chokladbitar i väskan vilka jag åt natten efter dottern föddes.

    Bilbarnstol, utekläder till bebin och en själv kan man ju hämta hemma om man inte vill släpa på det.

  • Äldre 2 Aug 10:09
    #3

    I min blogg har jag sammlat lite.
    Kan gå in där å läsa om du vill.

    http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b44017.html


    *Leonardo 070220*
  • Maui
    Äldre 2 Aug 10:13
    #4

    Kamera och kanske någon musik att lyssna på under och efter förlossningen.

    Ett annat tips är att ta med eget mjukt toapapper.

  • Thu 2 Nov 2023 21:26
    #5
    -1

    Jag hade så mycket som jag inte använde sist och vissa saker som jag fick be min man komma med. Stannade 48 timmar på patienthotellet.

    Det som var helt oanvänt var:

    1.Riktiga kläder till bebis, dvs byxa och body. Han levde i pyjamas det var enklast och mest praktiskt. Mannen fick komma med fler pyjamaser. Kan inte säga att mössan var utsliten heller, detta var dock på sommaren. 

    2. "Tajta" kläder, t.ex. linnen eller leggings jag tidigare tyckt var skönt. Istället levde jag i min mans stora t-shirt, min pappas ziptröja och ett par enorma joggingbyxor.

    3. Snacks. Åt inget under igångsättning eller förlossning och njöt inte ens av frukostfikan. De serverade saft och det man bad om, om man ville ha något. Blev dock glad för lite finchoklad 24 timmar efteråt.

    4. Babyskyddet. Jag checkade in på patienthotellet med bebis och min man körde hem, fick inte stanna pga corona. Han kom med babyskyddet i bilen när han hämtade oss sen. Det kan lika gärna stanna i bilen, även denna gången.

    Denna gången kommer jag packa: pyjamas, en mössa, strumpor, filt, ett ytterplagg till hemfärd, nappar, flaska (och diskborste + diskmedel!), blöjor, stora myskläder till mig, sköna trosor, telefonladdare, tandborste och tandkräm, tofs och kanske en påse godis om jag stannar länge efteråt.

    Jag tror nog det var allt. :)

  • Thu 2 Nov 2023 21:42
    #6

    Ta inte med väskan på någon festival, konsert eller sportevenemang 

  • Thu 2 Nov 2023 21:59
    #7
    exandthecity skrev 2023-11-02 21:42:32 följande:

    Ta inte med väskan på någon festival, konsert eller sportevenemang 


    Åhnej, TS 15åring kanske ska se hockey
Svar på tråden Packa i BB-väska!?