• Twinkle Little Star

Bästa vinterskorna till barnen?!

Haha, är väldigt tidigt ute med den frågan, men förra året sade det bara svisch och alla skor började ta slut, vilket gjorde att jag blev stressad och köpte det som fanns.

Är ute efter varma och vattentäta skor som barn klarar sig med en vinter igenom här i Östergötland. De får gärna klara av att stå i värmeskåp också om möjligt.

Hoppas ni hr många tips!

• Svar på tråden Bästa vinterskorna till barnen?!
  • Prinsessorna

Jag köper alltid Ecco både till oss föräldrar och barnen. Dom har aldrig blivit våta om fötterna och är alltid varma och goa. Givetvis så köper man dom med gore-tex. Själv har jag ett par vanliga skor med gore-tex och är alltid torr och varm om fötterna fast dom inte är forade.
    Gore-tex är jättebra men går inte att ha i vameskåp vilket inte behövs iheller.
    Någon av föräldra tidningarna testa för något år sedan vinterskor till barn och Ecco var en av två som fick bäst i test. Där testade dom torktider och sänkte ner hela skon i vatten för att se om det läkte in och testet gick galant.
    Satsa på kvalite det ä mitt råd. Är man kall och våt om fötterna så fryser man om hela kroppen.
    Vinterskorna har precis kommit in på eccos hemsida. Speciellt snygga är tjejskorna. Liknar mc stövlar, tuffa.
    http://www.ecco.com/int/en/index.jsp;jsessionid=FDB8F946FB1B3DDCB1405AFB918E9E40.a02

Mvh Jenny

• Viran

vi hade viking gore tex till tjejerna i år de va toppen! Skalk köpa sånna i år i gen!

• johanna02

Vågar man fråga vad de kostar dessa skor:)

• Twinkle Little Star

Har just googlat och både Viking och Ecco verkar ligga runt 700 kr paret.

• Granbarr

Jag har gillat Kuoma-skorna som min son haft.

I år funderar jag däremot på Power Original- stöveln. Har dock inte bestämt mig ännu, är rädd att den kan bli för varm kanske...

• Needy

Jag har kört med Wiking eller Ecco till mina barn- föredrar Ecco. Aldrig våta eller kalla fötter. Inte heller klumpiga..så de är mina favvosar. Dock dyra...har sett att Reima har skor med, men de ser så klumpiga ut. Men de är säkert bra.

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • SVejsan

Gore-tex i skor går fetbort för oss... Har man haft de ett tag så är membranen nerkläggade = Ingen andningsfunktion... Goretex membran måste alltid vara rena för att fungera tillfredställande, därför skall man tex tvätta och värmebehandla goretexkläder. Kläggar man igen membranen så håller dom fortfarande tätt - men någon goretexfunktion får man ju inte och därmed så blir de lika bra som alternativen (infettat läder osv)...
    Men står det goretex så kan man ju ta ut lite mer betalt = det är därför man använder det dvs pga av att folk tror de köper en finess....

• sanna77

Vi hade Coops vinterkängor (Friends) senast. Kan varmt rekommendera dem.

Bifogar en länk till ett test av vinterstövlar. Viking och Friends fick bäst resultat. Stövlarna från Friends kostade bara 300:-, de var dessutom lite varmare än Vikingstövlarna.

www.gp.se/content/1/c6/30/05/44/Barnstovlar.pdf

• Miss Lau

Har nog testat de flesta märken som finns. Ecco var en besvikelse tycker jag. De som passat mina barn bäst är Kavat, med inpregneringsspray har de hållit sig helt torra i Stockholmsslasket.  Och så Kuoma, minstingen hade såna förra året och de var verkligen superbra!

• Neala

Vi har testat Kavat & varit nöjda förutom att när dom blivit blöta tar det evigheter innan dom torkar. annars är vi mest nöjda med Viking. dom ska dessutom börja sälja deras vinterkängor på www.uteungar.se Bra för oss som har långt till närmsta butik.

Svar på tråden Bästa vinterskorna till barnen?!