• pyys

    Bf 13/8-07

    Hoppar in på listan jag med =)
    Har bf på tisdag men lär säkert gå över tiden! Känns helt overkligt att man snart ska bli mamma..

    BF 12/8

    ingrids mamma

    BF 13/8

    alienstar - *pojke* Andra barnet
    Pooh Bear
    minibulan - Andra barnet
    SaraSnigel
    Ågrenafamilj
    Sommargrynet

    BF 14/8

    blackangel - tydligen igångsatt 9/8
    BCN
    pyys - *pojke*

  • pyys

    Jag har nog tur för min händer är inte speciellt svullna men känns nästan som fötterna tar igen det.. hjälper det med stödstrumpor alienstar?? för varmt för det nu..

    Min sambo ska va ledig hela helgen så det hade passat bra att föda barn typ ikväll =)

  • pyys

    har oxå ont i vristerna men tror inte att jag ens skulle få på mig mina stödstrumpor.. men det är ju snart över ändå =)

    Ingen som har börjat få några känningar av att det skulle va på g??

  • pyys

    Hur har det gått för dig Pooh?? Jag kände lite sammandragningar igår men dem försvann igen... men bb väskan står färdig och väntar på mig =)
    kramis

  • pyys

    Hej hej

    Va hos bm idag och hon kände på livmoder tappen.. där hade inte hänt mycket, den har börjat mjukna bara.. men efter hon va där har det kommit blodslem eller va jag ska kalla det.. vill inte riktigt sluta heller, blir lite orolig.. pratade med förlossningen innan och hon tyckte så länge det inte rann längs benen var det ingen fara.

    annars har lyckats med att få ett sf-mått på 39 cm.. så jag antar det blir en stor kille!

    undra vem som står på tur att föda här =)

  • pyys

    Jag fick ny tid på tisdag, men bm sa att hon trodde inte vi skulle ses då.. undra om hon sa det för att göra mig glad eller om hon mena det... får prata snällt med bebisen och säga att det faktist är dags att komma ut NU!! =)

  • pyys

    hej hej!
    Grattis shelby!

    här händer inte så mycket, har en del förvärkar som gör ganska ont.. vet inte om slemmisen har gått eller om det fortfarande e för att bm va och kände igår.. hoppas det sätter igång NU =)

  • pyys

    undra om det e värkar jag har börjat känna... har inte kollat om dom kommer regelbundet men dem återkommer i alla fall.. har ju inte så bra koll, är första gången! vet bara att det inte är behagligt..

    kram på er!

  • pyys

    pooh: det känns värre än mensvärk.. sitter och försöker andas lungt och slappna av när dem kommer men det e inte så lätt. men än så länge e det mer än 10 minuter i mellan så man hinner ju ta det lungt i mellan..

  • pyys

    natten har varit ganska lugn och jag har fått sova.. ingen bebis än så länge.. men har fortfarande ont...

  • pyys

    hur går det för er?? här är det lugnare än lungt =( så tråkigt!! har lite sammandragningar då och då, får väl hoppas att det drar igång snart...

  • pyys

    hej hej!
    så otåliga vi alla börjar bli.. känns som det kommer dröja till jul eller nåt för tillfället haha
    jag vill inte vänta mer nu! har inte orkat göra nåt idag, eller rättare sagt har jag tappat lusten att göra nåt.. och ändå har det bara gått över 2 dagar för mig..

  • pyys

    hej!
    tror nog det blir lagom till jul.. känns inte som det skulle bli så mycket tidigare.. vill ha min bebis att pussa på nu!!

  • pyys

    grattis ingrids mamma!!
    så avundsjuk jag blir =)

    slemproppen har kommit i omgångar idag så jag hoppas att det sätter igång snart.. har haft lyx hjälp hemma idag, mamma har hjälpt mig städa hela huset nu när sambon jobbar. kan inte bli bättre =)

    allt lungt hos er andra??

    kram på er

  • pyys

    grattis Ågrenafamilj!

    här e det bara jobbigt! vaknade med värkar i går natt och åkte in på förlossningen på dagen men givetvis avtog värkarna där inne.. va öppen för ett finger och livmodertappen var inte helt utplånad.. värkarna satte igång på eftermiddagen igen mer smärtsamma och längre i mellan.. har hållt på så hela natten.. men det e kanske på g i alla fall!

  • pyys

    tror vattnet har gått nu =) har hört så många som tror att vattnet har gått men det har varit som dom kissat på sig.. hoppas det inte e så!! fast det lukta inte urin.. börjar bli riktigt nervös nu!!

    har det hänt nåt mer hos er andra??

    kram

  • pyys

    hej hej! första gången jag har hunnit sitta här sen förlossningen! hur har det gått för alla? fick en helt underbar liten pojke den 22 augusti kl 00.50! blir tårögd bara jag tänker på det!

    kram kram

  • pyys

    Hej!
    Grattis till alla! =)
    Hinner knappt sitta här nu känns det som.. dagarna bara flyger iväg! men så underbart det e =)

    kram kram

  • pyys

    hej hej
    min kille växer så det knakar =)
    nyfödd: 3865g 52cm lång 2 månader: 6700g 62cm lång
    hinner knappt med ju =)

Svar på tråden Bf 13/8-07