• Anonym (Fegis)

Finne/böld under huden i ljumsken!

Hoppas ni kan hjälpa mig...
    Jag har i ena ljumseken som en finne under huden?! Den syns inte direkt utanpå men man känner den om man klämmer... Och om man kämmer så kommer det ut som typ finngegga ur den... eller egentligen kanske lösare, mer rinnigt... Äckligt ja vet!! Skrikandes

Har nog haft den i 2 månader nu... man kan klämma ur gegga ungefär varannan dag... Hppas ni kan hjälpa mig för jag har ingen lust att behöva gå till läkaren... *skäms*

Tror ni jag ska fortsätta klämma ur den fast det bara kommer mer? El ska jag låta bli den? Ibland tror jag den försvunnit helt men så efter nån är den till baka... Ska man kaske tvätta med nån sprit eller nåt?

hjälp en fegis, tack! Generad

• Svar på tråden Finne/böld under huden i ljumsken!
  • LuMa

Gå till läkare och få antibiotika innan den sprider sej vilket dom lätt kan göra.
    Du kan också lägga ett omslag med alsolsprit på den som drar ur skiten.

Jag har dragits med mina i 15 år och önskar att jag uppsökt läkare med en gång när jag fick mina.
    Lycka till!

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Anonym (Anja)

Jag har också haft en sådan på insidan av låret. Kunde knappt gå....

Jag skulle ha omslag med alsolsprit på den, men den gick ändå inte helt bort. Beställde till slut en tid på hudmottagning och de opererade bort den. Lokalbedövning och så skar läkaren bort den.

Sedan dess så har jag aldrig fått tillbaka den och det är ca 7-8 år sedan som den togs bort.

• AnnelieNyberg

Det kan inte vara ett inåtväxt hårstrå då?

• Hera78

Har också haft något som liknar det du beskrivet men den försvann faktiskt av sig själv... kunde också klämma ut massa klet ungefär varannan dag, urk.

• Anonym (jag med)

Jag har en sådan på utsidan låret med precis de "symptom" du beskriver. Min blev dock infekterad så jag ringde vårdcentralen...dom lugnade mig och sa att det var en infekterad talgkörtel. Nu har jag varit där 2 dagar i rad och dom har klämt samt gjort alsolsprits omslag. I morrn ska jag dit igen och har det ej blivit bättre ska jag få antibiotika.

Prova gör egna omslag med alsolsprit och pilla INTE på den en massa på den...det gjorde jag och jag har nu en gigantisk BÖLD på låret. Jag kan knappt ha brallor för den är så öm.

• Anonym (Fegis)

TACk för svaren!!!

Ska kanske försöka låta bli att pilla då...! Och ta aslolsprit på.

Men min är inte ÖM?! Inte alls, inte ens när jag klämmer på den? Låter ju jobbigt för er! Men hur stora är era då? Min är typ som en ärta kanske och syns knapt utåt liksom. Är de så för er med?

Tack och bock! Kyss

• LuMa
    Anonym (Fegis) skrev 2007-08-02 17:13:10 följande:
    TACk för svaren!!!Ska kanske försöka låta bli att pilla då...! Och ta aslolsprit på.Men min är inte ÖM?! Inte alls, inte ens när jag klämmer på den? Låter ju jobbigt för er! Men hur stora är era då? Min är typ som en ärta kanske och syns knapt utåt liksom. Är de så för er med?Tack och bock!
    Mina kan vara allt från en ärta till flera cm i diameter..
    Inte det skönaste stället att ha dom på direkt.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Anonym (jag med)

Min började med att vara som en liten mollusk liknande grej. Efter typ 4 veckor så började jag peta och klämma lite på den och då förvandlades den till en inombordare...hela området som är infekterat är väl ca. 7 cm i diameter...men själva centrum som är som en knopp är som en stor finne.

Svar på tråden Finne/böld under huden i ljumsken!