Blir så trött på folk som skiter i sina djur!
Fy vad trött och arg jag blir på alla som skaffar djur,missköter dem och sen bara dumpar djuren
många kör med löger(allergi)
fick mail idag från en som undra om jag vill ta hennes marsvin(många marsvin)annars ska hon göra sig av med dem!*ARG*
är det så himla svårt som vuxen och fatta att köper man djur så tar man hand om dem tills de går bort!
ett djur kräver viss vårdnad,sällskap osv och de lever och har känslor!tycker det borde inskaffas ett körkort på husdjur
ser ofta så många annonser om husdjur som sänkes pga allergi,tidsbrist osv.visst en del har allergier men det vet man väll om innan man skaffar ett husdjur.ens barn träffar väll nått husdjur i sitt liv.
vi har genom åren tagit hand om många marsvin som folk har tröttnat på.
det senaste husdjuret vi har är en kanin.som vi skaffade gratis genom blocket.i denna annons stod det att de var allergiska!rena LÖGNEN!när vi kom dit trängdes paret med två stora hundar en katt och kaninen i en lita 1a.kaninen var undernärd stackarn.
men idag mår han bra.
kan man inte ta hand om dett djur de närmsta 5-15 åren så ska man banne mig inte skaffa ett husdjur.det är ett liv,ingen j*kla leksak som man kastar bort när man har tröttnat på sitt husdjur
fler som är irriterande på detta?
hade jag pengar och stort hus så skulle jag ta emot alla stackars djur som folk skiter i.