• ciccielv

Blir så trött på folk som skiter i sina djur!

Fy vad trött och arg jag blir på alla som skaffar djur,missköter dem och sen bara dumpar djuren

många kör med löger(allergi)

fick mail idag från en som undra om jag vill ta hennes marsvin(många marsvin)annars ska hon göra sig av med dem!*ARG*

är det så himla svårt som vuxen och fatta att köper man djur så tar man hand om dem tills de går bort!

ett djur kräver viss vårdnad,sällskap osv och de lever och har känslor!tycker det borde inskaffas ett körkort på husdjur

ser ofta så många annonser om husdjur som sänkes pga allergi,tidsbrist osv.visst en del har allergier men det vet man väll om innan man skaffar ett husdjur.ens barn träffar väll nått husdjur i sitt liv.

vi har genom åren tagit hand om många marsvin som folk har tröttnat på.

det senaste husdjuret vi har är en kanin.som vi skaffade gratis genom blocket.i denna annons stod det att de var allergiska!rena LÖGNEN!när vi kom dit trängdes paret med två stora hundar en katt och kaninen i en lita 1a.kaninen var undernärd stackarn.

men idag mår han bra.

kan man inte ta hand om dett djur de närmsta 5-15 åren så ska man banne mig inte skaffa ett husdjur.det är ett liv,ingen j*kla leksak som man kastar bort när man har tröttnat på sitt husdjur

fler som är irriterande på detta?

hade jag pengar och stort hus så skulle jag ta emot alla stackars djur som folk skiter i.

• Svar på tråden Blir så trött på folk som skiter i sina djur!
  • FH Mamma

Jag är oxå irriterad på det.
    Vanligast verkar vara att lämna bort hundar i 2 års åldern.

Min mamma och syster skaffar djur som de senare säljer. De säljer dom ifall de är jobbig eller de behöver pengar till cigaretter.

• jessca

Jag och min sambo umgicks ett ett tag med ett annat par som hade skaffat en rottweiler de bodde på sjunde våningen, hunden pissade inne och fick inte alls röra på sig så mycket som den behövde.
    En kväll när vi skulle gå ut tillsammans så parkerade dem deras bil i stan, mitt ibland alla inneklubbar (de bor ganska centralt) och så lät de hunden sitta i baksätet av bilen under hela kvällen, ångrar starkt att jag inte sa något har ju själv hund!
    Det visade sig att de inte kunde lämna hnden ensam i några timmar då den tuggade på allt och skällde som bara den.
    När hunden blev större så sålde de hunden eller gav bort den, flckvännen skyllde på att hon var så alergisk mot den att de inte kunde ha kvar den vilket vi vet är lögn eftersom de nu sitter och pratar om att skaffa en ny hund. De orkade helt enkelt inte med hundstackarn.

Somliga människor skall inte ha djur så enkelt är det!

• ciccielv

precis

stackars djur som inte får den kärlek och vårdnad de behöver.ett djur är ingen leksak som visssa vuxna tror.

• Idapida83

nej jag fattar inte heller varför man skaffar djur om man inte tar hand om dom! särskilt katter som är så billigt att få tag i som folk skaffar på sommarn och sen bara lämnar dom för att klara sig själva.... ser massor med kattungar eller ungkatter som mer eller mindre får klara sig själva! hade jag råd skulle jag ta hem varenda ensam katt jag såg som inte ser ut att må bra eller ha nån ägare! tänk förra sommarn såg jag en liten kattunge i en trappuppgång som hade diarré och va jätte smal och bara jama och ville upp i min famn! en annan gång såg jag samma katt ute i spöregnet! då satte jag upp en lapp i trappen jag såg den först om det va nån som ägde katten, annars skulle jag gärna ta hand om den skrev jag och jag skrev också att jag inte tyckte den såg frisk ut! katten hade i allafall en ägare, som vart skit förbannad på att jag tyckte katten inte såg frisk ut och hon skrev minsann att hon va en sann djurvän! hon skrev också att hon skulle anmäla mig om jag la mig i! okej tänkte jag men då kanske hon ser att den har diarré snart och kanske hjälper katten, men icke! nu ett år senare ser man samma katt på stan, mager och slickar på gamla glasspapper som flyger omkring! ägaren har dessutom flyttat och jag är rädd att katten inte hittar hem längre.... jag hörde mig för lite och min syster vet vem ägaren till katten är och letade reda på hennes telefonnummer, jag ringer och tänkte fråga om katten hittar hem eftersom hom har flyttat men hennes telefon är avstängd för inkommande samtal! vad ska jag göra nu?! hämta katten och lämna in till veterinär eller?! hjälp mig nu! tycker så himla synd om den lilla katten...

• festia

Jag tycker som så:
    OM du har tid och framförallt pengar (det är ju inte direkt gratis att gå till veterinären), så ska du ta kattstackarn dit!
    Usch, blir ledsen bara av att läsa en sådan sak :(
    Eftersom ägaren uppenbarligen inte tar hand om katten, kanske du kan få ta den under "tvångsvård" eller hur man nu ska kalla det.
    Men gör det du tycker är bäst!

• slovenly

blir oxå skitirriterad!

♥Rasmus 070209♥
  • ciccielv

Idapida83

stackars kisse,hoppas den får ett hem innan vintern.

borde vara lag på att alla husdjur läggs in i ett datasystem med ägarbevis och att djuren chippas.så skulle inte folk överge/skänka bort sina djur bara för att de tröttnat på dem.

• Hästtokigmamma33

ciccilv: Har du hört talas om att livs situationer kan ändras och att man kanske därrför bara för djurets bästa måste omplacera det?

Har ni för övrigt tänkt på att Allergi är mycket vanligt förekomande också, spripa skit och kalla folk för lögnare är patetiskt.

Denna hör hemma i sandlådan inte i etik ..

• ciccielv

Hästtokigmamma33

vissa har allergi,men sådant vet man väll om?, innan man skaffar ett djur.bara för att ett par ev går isär,så behöver man väll inte överge/skänka bort sitt djur.

ang djurallergi så känner jag ingen som har det.så jättevanligt är det nog inte.

man kan omplacera sitt djur om det är en sista utväg pga allergi.men att ljuga om allergi som inte finns är fult.bara senaste veckorna har det funnits massor med djur som skänks bort pga allergi/tidsbrist.konstigt att så många fick allergi precis vid semestern.

och denna tråd hör verkligen inte hemma under sandlådan!synd att inte fler tycker att djur behandlas illa.

vi kallar ingen för lögnare.men att påstå att man har en allergi för att bli av med ett djur som man har tröttnat på är en ful lögn.

ang vår kanin,så har inte denna tjej nån allergi,vet det då vi umgick i samma krets förr.de var helt enkelt trötta på den magra kaninen

• TessaLisa

Jag håller med TS till största delen. Jag har själv erfarenhet av att ta över omplaceringar som behöver nya hem (3 av 5 djur är omplaceringar), MEN jag tycker inte att man ska ifrågasätta alla omplaceringsannonser som handlar om allergi.
    Allergi kan man utveckla under livets gång och det är inte alls ovanligt att man får allergi efter att ha delat sitt hem med ett djur under flera år!

Jag hade tamråttor. Från början tålde jag dem utan bekymmer, men i slutet hade jag hunnit utveckla allergi så nu kan jag inte ta i en tamråtta längre. Synd, för det bland de mysigaste djur jag vet!
    Eftersom att tamråttor inte blir så gamla så ignorerade jag allergin tills råttorna hade levt sitt liv klart, men så kan man ju inte göra med alla djur. 
    Trots allergin mot råttor så kan jag ha katter och trots min allergi mot vissa hundar så kan jag ha Bichon frisé.

Vissa kanske går in i en ny relation där det visar sig att partnern, partnerns barn, eller det första gemensamma barnet är allergiskt. 
    Jag klandrar inte dem som omplacerar sina djur då. 

Vad jag däremot blir GALEN på är alla annonser på omplaceringshundar som helt uppenbart är trotsiga unghundar i "tonårstrotsen", där ägaren inte orkar med eller att den lilla söta valpen blivit ett "monster" som kräver fostran. Tänk om man skulle göra så med sina barn, sälja dem när de blir besvärliga tonåringar?

alla gratiskatter ska vi inte prata om. Många som totalt ignorerar vaccinering, försäkring och veterinärvård.  

Drink Coffee. Do Stupid Things Faster With More Energy
Svar på tråden Blir så trött på folk som skiter i sina djur!