Rolig utflykt för 1-åring i Sthlm?
Känner för att göra en rolig familjeutflykt i helgen med vår 1-åring, men fantasin sviktar.. Vad kan man hitta på? Nån som har några roliga förslag i Sthlms-området?
Känner för att göra en rolig familjeutflykt i helgen med vår 1-åring, men fantasin sviktar.. Vad kan man hitta på? Nån som har några roliga förslag i Sthlms-området?
Jag har tänkt lite på denna tråden och gjorde ett försök på en lekplatssamling i sverige.. Titta gärna och fyller ännu hellre i med fler
www.smutsgrisen.com/
slas - Gud, vilken bra idé! Det där kan ju bli en riktig kanonsite
Slas, vilket geni! Hoppas att vi alla börja fylla i nu då!
skansen är väl roligt/ trevligt.. min son är bara 10 mån.. men han har varit där 2 gånger och han älskar att titta på alla djuren...
Musikmuseet, alla gånger! Min son var ganska precis ett vid första besöket. Dottern var närmare två vid premiären. Idag är de 1,5 och 4,5 år och båda älskar det. Vi går ju inte precis runt och kollar in jazzens eller kammarmusikens historia när barnen är med, men det finns jättebra rum riktade till barn. I ett rum får man banka, blåsa, spela på strängar och på alla sätt göra ljud. Sonen kan stå hur länge som helst vid en lång trumma. Sedan finns också ett rum med lite karaoke, kombinationer av toner och ljus och möjlighet att höra sin egen röst med olika förändringar, men det är mer dotterns grej. Själva huvudutställningen innehåller också många instrument man får prova.
ettåring.. hum. aquaria tycker min lilla tjej (nu 2 år) är väldigt kul. färgglada fiskar.
junibacken såklart. deras sagotåg ÄLSKAR JAG. haha.
Min dotter (nästan 1 år) blev alldeles till sig när hon såg dom stora fiskarna på Skansen Akvariet
Kossan som råmade och fåren var också en klar hit.
Allt hittades på Skansen
Kul att två iallafall diggade tanken
slas, tanken var god, men siten var sk*tjobbig att använda. Det gick inte att zooma in Sthlm på ett vettigt sätt, och jag försökte ett tag. Eller är det jag som inte fattade hur man gör bara?
ska jag läaa ner mer tid på detta tycker ni eller ska vi nöja oss med det som nu finns?
Slas - Lägg gärna ner mer tid om du känner att du har den tiden, orken och lusten. Jag tror att med lite marknadsföring och lite förbättringar när det gäller användargränssnitt skulle det där kunna bli riktigt, riktigt bra. Men det kräver ju förstås att man lyckas sprida ordet, många måste ju lägga in lekplatser för att det ska bli stort och användbart... Här på FL får man väl inte göra reklam för sånt, men det borde ju gå att sprida ryktet på andra ställen...
Slas - kan du fixa så att det går att läsa å, ä, ö? Det blir lite svårtläst ibland...
jag ska se vad jag hinner med.. åäö har varit lite struliga och det ska jag fixa..
men jag vet inte när det blir klart. OAVSETT vilket kommer alla lekplatser som läggs in att sparas (databasen blir intakt).
Lite kul att det nu finns 40 st inlagda