Inlägg från: miniGrynet |Visa alla inlägg
  • miniGrynet

Ja säger då det...läkare!

Ja, sa du inte nåt om halsmandlarna när du var där?
    Det hade jag gjort!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet

Ok... ja, det känns kanske underligt att ringa tillbaka bara för att säga att han hade fel om dina mandlar....

Du får kanske låta det vara, om du inte vill kontakta läkaren om det igen.

• miniGrynet
    ÅsaKj skrev 2007-08-03 20:35:55 följande:
    Halsmandlarna ser man när man tittar i munnen. Man känner dem inte utifrån. När man opererar bort halsmandlarna blir det ofta en liten rest kvar som kan växa till sig så att halsmandlarna växer tillbaks. Det finns också en variant på operation där man bara tar bort en del av halsmandlarna. Dessutom så är "normal storlek" på halsmandlar hos en vuxen allt från knappt synliga till ganska stora. Vet doktorn inte att en person är opererad så är det ibland omöjligt att veta om den personen har minimala halsmandlar av sig själv eller är opererad.
    Visst känner man på halsmandlarna utifrån!!
    Det har alla läkare jag träffat gjort när man varit förkyld eller ont i halsen!
  • miniGrynet
    ÅsaKj skrev 2007-08-03 20:47:43 följande:
    miniGrynet skrev 2007-08-03 20:38:51 följande: Nej. När läkaren känner utifrån känner han/hon efter lymfkörtlar. Det ska också göras vid förkylning och ont i halsen. Halsmandlarna går inte att bedömma när man känner på halsens utsida. Därimot ser man dem när man tittar i munnen.
    Ok... Lustigt att läkarna och även skolsköterskor säger "jag ska känna på dina halsmandlar" och så känner dom utanpå halsen.

Ska fråga min läkare nästa gång, är intressant att höra vad dom säger.
Svar på tråden Ja säger då det...läkare!