Jag och min sambo har varit ett par i 4 år, och vi har delvis olika intressen - men även vissa lika. Han gillar bilar, bilar och bilar och tränar inget alls, jag har inte ens körkort och älskar att träna. Men det vi har gemensamt är att vi båda gillar att laga god mat - och det gör vi rätt ofta ihop. Sen tycker vi om att se på film, och har ganska liknande smak, fast jag är väl lite mer "kräsen" och så. Vi tycker även om att mysa till det hemma, att umgås med vänner över en bit mat och nåt glas vin, spela spel etc. sen tycker vi båda om att resa, och det tycker vi om att se fram emot. Behöver inte va långa resor, det kan räcka inom Sverige, som Öland, kusten eller så, räcker gott. Vi har samma humor och har "barnasinnet" väl behållet
, tycker båda om barn och planerar att inom nåt år "böja producera". Sen tycker vi om att planera hur vi ska få fint hemma - med möbler, golv och väggar - det är spännande att fantisera ihop och sen se hur ens inre bilder sakta blir verklighet... Vi har inte exakt lika smak, men brukar komma överens bra till slut.
Saker jag gillar som inte han gillar är: att läsa böcker, fundera lite "djupare" om saker och ting, "filosofera" och så
, teater, "kultur", att va för mej själv och pyssla och greja - är som meditation för mej. Har inte alls lika stort socialt behov som honom.
Han har även ofta en massa bollar i luften samtidigt, och tycker om att ha fullt upp typ jämt - medan jag mer tycker om att "softa" och ta det ganska lugnt på min fritid.
Han är dessutom väldigt händig, medan jag inte alls är bra på att konstruera saker och så precis.
Man kan väl säga som så att vi kompletterar varandra rätt bra - men visst skulle jag önska att han delade iaf några fler av mina intressen, som träning, teater och "livsfilosofi". Men man kan ju inte få "allt" av 1 person, och sen vore det väl inge kul om man va exakt lika heller - fy vad tråkigt! Som att va tillsammans med en kopia av sej själv nästan.
Har man lite fantasi kan man väl göra saker ihop - eller?... Iaf t.ex. göra mat ihop, gå en promenad, bio etc... Borde väl inte va några problem eg.? Eller hur tänker din kille tror du?...
/Kram