• Rulle06

Vagnen Kimba Spring?

Hej!
    Vi ska få en Kimba Spring till vår dotter som är 1,5 år.
    Vi har bett om den med fasta framhjul, då vi bor på landet o går mycket på halvdåliga grusvägar.
    Nu undrar jag hur smidig den är?
    Är det många moment för att fälla ihop den? Måste man ta bort sitsen för att kunna fälla den? Är den tung, trots aluminiumchassit?
    Passar det att köpa en suflett på t.ex. babyproffsen? O hurdant regnskydd har ni?

Tack på förhand om ni orkar svara på alla mina frågor..

Mvh. Madeleine

• Svar på tråden Vagnen Kimba Spring?
  • Rulle06

Låter ju inte sådär jättebra. Vi bor på landet o är iväg på mycket i stan. Ett krav jag har är att den ska vara smidig att ta med sig. Får ringa o prata med sjukgymnasten om det kanske finns något bättre smidigare alternativ.
    O så ska jag försöka få med en suflett om vi nu ska ha en sån vagn. Om ni fått det så borde ju vi med få det...

Tack för era svar!

• Rulle06

Vad kul att höra att ni är så nöjda med vagnen.
    Vi ska ju få den med fasta framhjul.. O så kommer nog Julia sitta bakåtvänd.

Ser jättegärna kort på hur ni har den i bilen.
    Hurdan sufflett har ni? Regnskydd?

Tack på förhand.
    Mvh. Madeleine

• Rulle06

Vad bra att alla ni säger att ni har fått sufletten med. Då ska jag oxå kräva en....

Vad gulliga ni är som tar er tid att skriva vad ni tycker om vagnen.

• Rulle06

Nu har jag pratat med sjukgymnasten o tyvärr så får vi ingen suflett till vagnen. Det är inget som Södermanlands hab ger ut. Utan det kommer vi få köpa själva.
    O så hörde jag med henne om vagnen Bingo, o den trodde hon heller inte att Södermanland stod för.. Men hon skulle kontakt hjälpmedelskonsulenten o höra...

Så vi bor tydligen inom fel län för att få den.
    Men hon hade iaf beställt kimba-vagnen redan o även beställt "västen" o höftbälte o extrastöd som vi ska få med till vagnen.

Svar på tråden Vagnen Kimba Spring?