Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

Hur hantera andras barn som slåss?

hade det varit jag hade jag sagt till deras son. jag uppskattar nämligen att andra hade gjort detsamma om min son gjorde så.

du kunde ha sagt "jag och X blir ledsna när du slår oss, och om du inte slutar så får vi nog ta och gå hem". eftersom killen säkerligen vill att ni ska stanna så kanske det biter!? det gör det iaf på min son.

• LeaveMeAlone

de flesta barn är "snällare" på dagis än hemma. han testar ju sin mamma också genom att göra såhär. uppenbarligen är inte hennes tillsägelser tillräckligt. han vill veta vart gränsen går och enligt honom har ingen satt gränsen ordentligt. kanske är det så att du kan prata mamman om hur ni gemensamt kan få pojken att hajja till. kanske ska ni säga redan vid första smällen att fortsäter han så får ni ta och gå därifrån. sen kan han få en tillsägelse till men slutar han inte efter 2 tillsägelser så får ni åka. kanske känns jobbigt(vet inte om ni bor nära varandra tex). men kanske man får göra så ett par ggr och så har han lärt sig sen att han sen inte hade någon lekkompis där när han slogs!? så skulle jag gjort iaf.

Svar på tråden Hur hantera andras barn som slåss?