Hjälp!!!En bra ansiktskräm?
vad är det du använder och när? tvättar du dig varje dag?
har du torr hy, fet, blandhy, yttorr? kan du berätta lite mer utförligt hur din hy är?
vad är det du använder och när? tvättar du dig varje dag?
har du torr hy, fet, blandhy, yttorr? kan du berätta lite mer utförligt hur din hy är?
om du får finnar men ändå har torr hy skulle jag inte köpa eucerins kräm. den innehåller för mycket fett, vilket skulle medföra ännu fler finnar för dig.
använd istället en kräm med enbart fukt, mycket fukt, möjligen liite fett i.
jag skulle prova apotekets serie i grön förpackning, det är en rengöring som är ett skum (flaska) + kräm. den är för blandhy men är mild.
jag har blandhy o använder den rosa serien, som är snäppet starkare. jag har fåt mycket bättre hy, o jag är torr på kinder o panna, men har ändå finnar. min hy har fått bättre balans ochs mindre finnar!
flummig: kan du hjälpa mig??
jag har fått berättat av flera hudterapeuter att jag har blandhy, men de har bara kollat på min hy, alltså inte gjort nån behandling. detta var ett par år sen.
jag tycker ofta att krämer för blandhy gör min hy stram. jag är ganska torr på kinder o panna, fast jag i pannan har rätt mycket typ knott där, alltså inte finnar, men små pluppar..
eucerins kräm, menar ni den i burk eller på tub?
den passar inte en blandhy va?
jag använder nu ACOs rosa serie, du vet säkert. rengöringen är underbar, krämen e också kanon, men jag måste ta rätt mycket kräm för att inte känna mig torr. är det fel sort då?
tack om du orkar svara!
tack för svar
jag är ju väldigt intresserad av huden själv, o har funderat på att utbilda mig till hudterapeut. tyvärr är det så lång pendling för mig..
jag ska kolla upp eucerins kräm. vet inte mycket om den. den innehåller inte mineraloljor? o inte fett?