tona rutorna
idag har vi köpt solskyddsfilm o ska sätta på bilen imorgon men hur skär man bäst ut dom?
idag har vi köpt solskyddsfilm o ska sätta på bilen imorgon men hur skär man bäst ut dom?
ingen?
Jag tror min man brukar göra som sådan att han ser till att det täcker rutan längst upp och sen klipper han av det övriga som sticker ut på sidorna. Hmm jag kanse borde fråga honom för han tonar rutorna ganska ofta på bilar fast han är inte hemma i helgen kan nog svara på frågan på måndag
Jag skulle ha nån proffesionell göra det.....ser alldeles för många bilar som har hemma tonade rutor och det är en massa bubblor i dem. Ser inte alls bra ut. Vi har haft det gjort proffessionellt och det ser jättebra ut. Inga bubblor alls.
Är det inte grymt omodernt med tonade rutor...?
Ett sådant jobb är dock svårt så man kan med fördel lämna det till en firma som sysslar med sådant om man inte vill att bilen ska se ut som en EPA traktor.
Det bästa är väl att plocka lös rutan så man får nederkanten att gå under listen i fönstret. Annars är risken att det "rullar upp sig" i nederkant när man vevat upp/ner rutorna några gånger...
Solfolm = JÄVLIGT bra när solen steker på sommaren! =) Fast jag har iof plexiskivor i min bil... Jättebra!
Klipp ut bit som täcker fönster, sen skär man bort överflödig solfilm med en skalpell eller liknande.
alexgumman
precis så jag menade... =) Lite småtrög idag... he he
Det finns värmeavstötande bilrutor som inte är mörktonade också.
Svarta bilrutor luktar Volvoraggare och kan skämma den i övrigt snyggaste bilen..
Plocka ut rutorna!!! Då blir det bäst. Har vi alltid gjort på våra bilar.
Volvo raggare bara för att det är svarttonade rutor? :S Ehhhhh
K J N skrev 2007-08-04 23:36:59 följande:
Tonade rutor är lite omodernt bara, liksom svarta bakljus osv..
Behovet har dessutom minskat då allt fler bilar har värmeavvisande rutor redan som original.
ta mycke såpavatten på rutorna läg på solfilmen å dra från mitten å utmed en skrapa som du antagligen fick me i paketet så alla bubblor å vatten försvinner... de bästa e om ni tar loss rutorna
ja skiter i om det e omodernt o så ja vill ha det det e snyggt o bra när man har hundar o barn. varför tjötar ni om att det e omodernt? frågade jag det eller?
Tror att min brorsa brukar använda rakblad till att skära solfilm med.
nu e den klar o det blev bra tack alla