• Anonym

Måla under grav

Funderar på att måla om våra sängbord. Tänker stå utomhus och ha mask på mig. Kan det ändå skada bebis i magen?
    Tänkte på kvinnliga målare inte är väl dem sjukskrivna hela graviditeten?

• Svar på tråden Måla under grav
  • Cecci78

man kan måla om färgen är vattenbaserad

• Anonym
    Cecci78 skrev 2007-08-03 19:43:43 följande:
    man kan måla om färgen är vattenbaserad
    Tror färgen vi valt är lackfärg.
    Men om man står ute och har ansiktsmask kan det vara någon fara då?
    Målare använder väl inte bara vattenbaserad färger?
  • Cecci78

kan tyvärr inte svara på det, jag har hört att man inte ska använda lackfärg, kolla med en färghandlare eller BM

• Anonym
    Cecci78 skrev 2007-08-03 19:49:55 följande:
    kan tyvärr inte svara på det, jag har hört att man inte ska använda lackfärg, kolla med en färghandlare eller BM
    Oki jag får göra så tack ändå

Nån annan som vet?
  • aktuelle

är du säker på att den är oljebaserad ? jag har för mig att den jag målade med när jag var höggravid kallades lackfärg men den var vattenbaserad :S

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • Anonym

Var tvungen att kolla

Det står bara såhär "Lackfärg, halvblank för inom och utomhusbruk och att den innehåller 25-50% nafta" Men nått mer står det inte Fundersam Konstigt då kan man ju inte veta vad det är för slags färg.

• aktuelle
    Anonym skrev 2007-08-03 19:57:03 följande:
    Var tvungen att kolla Det står bara såhär "Lackfärg, halvblank för inom och utomhusbruk och att den innehåller 25-50% nafta" Men nått mer står det inte  Konstigt då kan man ju inte veta vad det är för slags färg.
    aah, lacknafta, då brukar det bara gå att lösa med lacknafta dvs inte vattenbaserad.. men hör med bm om det funkar om du är ute och har mask.. som gravid och målare tror jag man får hp
    - du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • Anonym
    aktuelle skrev 2007-08-03 19:58:36 följande:
    aah, lacknafta, då brukar det bara gå att lösa med lacknafta dvs inte vattenbaserad.. men hör med bm om det funkar om du är ute och har mask.. som gravid och målare tror jag man får hp
    Jo det står på burken att rengöring av verktyg är med Nafta så då är det nog som du säger. Min Bm är på semester så jag kan inte få tag i henne, men jag får väl pröva att kontakta nån annan.
    Finns ju så mycket annat som är skadligt som rökning etc så man tycker ju inte att 10 minuters målning med mask utomhus ska vara nån fara.
Svar på tråden Måla under grav