• Anonym (viktväktar)

viktväktarna

har denna vecka kört igång med viktväktarna igen efter ett års uppehåll hade endast gått upp tre kg. men till problemet efter 4 dagar dagdrömmer jag om mat. låg och nattade tjejen för ett tag sen och började tänka på smörgåstårta och när jag går i affären börjar jag tänka på glass eller chokladbit eller nåt annat. vad ska jag göra kan inte sluta tänka på mat, dessa dagar har gått bra har inte gjort nåt felsteg alls men kan inte sluta tänka på onyttig mat. slutade röka för två och ett halvt år sedan och jag drömmer fortfarande att jag röker på nätterna. det är samma sak med maten fast de sker på dagtid.

• Svar på tråden viktväktarna
  • Sofis

Jag viktväktar också och tänkte mycket på mat från början... från början såg jag till att alltid stilla mitt sug efter något. Var jag sötsugen så köpte jag marabou's Belvita (super duper god, och endast ca 2,5 p) och var jag sugen på mat gjorde jag en pointsfri sallad med en massa godsaker i!

17/8 har vi varit gifta i 5 år
  • Kajsa05

Jag ska kanske börja igen på måndag. JAg ger upp för lätt varenda gång. Håller på ett par veckor sen skiter det sig. Jag tycker inte man gör annat än tänker på mat och planerar hela tiden. Det kan vara svårt när man har 2 små barn hemma som ska roas också. Men jag vill hemskt gärna att det ska funka. Hur gör ni?
    Jag har cdrom skivan, så jag kör själv, går inte på några möten alltså...

• Trollmamma

Jag har kört med viktväktarna nu i snart 15 veckor och gått ner 13kg. Går inte på några möten, utan använder materialet jag fick då jag var med innan jag fick barn.

Från början tänkte jag massor på mat. Låg i sängen på kvällen och tänkte på och planerade vad vi skulle äta för gott på helgen t ex När jag var ute och gick så kunde jag börja tänka på allt godis som jag tyckte var gott eller en riktig god glass eller nått sånt. Men med tiden så har det gått över faktiskt.
    Ser till att stilla mitt sötsug när det kommer, så det inte blir något förbjudet. Brukar ta en liten Japp (2,5p) eller göra en supergod chokladmousse som jag blev tipsad om av en annan som viktväktar (har recept på den i min viktblogg). Blir jag sugen på glass så tar jag lightglass (1,5p för 50g)

• Sofis
    Trollmamma skrev 2007-08-03 20:37:51 följande:
    Jag har kört med viktväktarna nu i snart 15 veckor och gått ner 13kg. Går inte på några möten, utan använder materialet jag fick då jag var med innan jag fick barn.Från början tänkte jag massor på mat. Låg i sängen på kvällen och tänkte på och planerade vad vi skulle äta för gott på helgen t ex När jag var ute och gick så kunde jag börja tänka på allt godis som jag tyckte var gott eller en riktig god glass eller nått sånt. Men med tiden så har det gått över faktiskt.Ser till att stilla mitt sötsug när det kommer, så det inte blir något förbjudet. Brukar ta en liten Japp (2,5p) eller göra en supergod chokladmousse som jag blev tipsad om av en annan som viktväktar (har recept på den i min viktblogg). Blir jag sugen på glass så tar jag lightglass (1,5p för 50g)
    Jag skulle hemskt gärna ta del av din chokladmousse, men kan inte se receptet någonstans!
  • Trollmamma
    Sofis:
    Chokladmousse  4 portioner 1,5p/port.
    4 äggvitor
    4 msk kakao
    4 msk socker
    * Vispa vitorna hårt och häll i sockret lite i taget.
    * Häll i kakaon och vispa till smeten är slät och fin.
    * Spritsa upp i fina glas och ställ i kylskåpet ett tag.
    Om man vill så kan man göra moussen till glass. Ställ den då i frysen i stället och låt den stå någon timma.
    Blir jättegott att ha lite GB vanilj lättglass till (50g är 1,5p)
  • Sofis
    Trollmamma skrev 2007-08-03 21:25:00 följande:
    Sofis: Chokladmousse  4 portioner 1,5p/port. 4 äggvitor 4 msk kakao 4 msk socker * Vispa vitorna hårt och häll i sockret lite i taget. * Häll i kakaon och vispa till smeten är slät och fin. * Spritsa upp i fina glas och ställ i kylskåpet ett tag. Om man vill så kan man göra moussen till glass. Ställ den då i frysen i stället och låt den stå någon timma. Blir jättegott att ha lite GB vanilj lättglass till (50g är 1,5p)
    Det där lät ju som den perfekta efterrätten ju Tack
  • Trollmamma
    Sofis:
    Det är det! Skrattande

Testa detta också:
    Frusen vaniljvisp med krossad dajm  12 st 1,5p/st
    1 pkt vaniljvist (max 12%) 9p
    1 dubbeldajm 7,5p
    * Vispa vanilvispen så den blir fluffig.
    * Krossa dajmen till smulor och blanda i vaniljvispen.
    * Portionera ut smeten i 12 st aluminium bakformar.
    * Ställ i frysen ett par timmar.
  • Anonym (viktväktar)

tack för tipsen, och då är jag lugnare när andra oxå tänker på mat hela tiden i början och att de går över.

Svar på tråden viktväktarna