Inlägg från: Elton o mamma |Visa alla inlägg
  • Elton o mamma

Österbottniska tråden 10

De har varit en kul o händelserik helg. I torsdags fick vi offert från Mammuttihirsi. Suck, va dyrt. Vi får nog försök ti ta in na fleir konkurrente nu så he var liti priskrig, kanske man sko få ner prisi naliiti så. I fredags besökte vi bostadsmässan i Hämeenlinna. Såå snygga hus, och massvis med inredningstips, rekommenderas verkligen! I lördags var jag på möhippa hela dagen. Sista tjejen från "gänget" gifter sig snart så vi firade ordentligt. Idaa ha ja mest hadd hövovärk o hadd undelian maga (veit int rikti vaför ) och så har ja vee på barnkalas. Fadderbååni vårt fyllt 5. I morgon är det tillbaka till verkligheten. Gubbi byri arbeit Minns int nameir hellder ho e var ti vara eismend me två båån, nå vi får si hu e blir... Sov gott!

• Elton o mamma

Vannifrån kan man beställ barnböcker på näti förutom barnens bokklubb?

tussimamma: Låter bra itee...

• Elton o mamma

Pust o stånk, har läst ikapp. Jisses va ni har skriva... Vi har ve på villo heila hälje, skönt var he! Men direkt utvila er man ju int Ha en bra vecka allihopa!

• Elton o mamma

saku: Visst tänker vi på din väninna, även på Greta80 och alla andra som behöver en jätte STOR STYRKEKRAM! Sen man sjölv fick båån så har man så myki lättari ti "känn me aader" som har e svårt. Kram på er alla fl:are.

• Elton o mamma

Åsåå glöömd ja ju ti skriv, Karttu, tack för att du har fundera på oss!! Ibland kan ja o sita o tänk att noo eri läng saan hodee eller hodee har skriva na jär i tråån. Man vaal nästan som en familj jär... Ja e noo in o läser varinda daa, men oftast har int ja na ti kåma mee så tå e ja baa tyst....

• Elton o mamma

Maja T: He låter kul, egentligen har ja int naa ti skyll åpåå, bara ett stort MINUS, att ja hamnar ti ta bååne me... Elwa e hu lugn som helst, men Elton kan nog bara sitt still i några minut, så he sko no bli en snabban kaffi o liti skvallras för miin deil

• Elton o mamma

ankka74: Tack för varningen! Huu vad otäckt! Måst håll ögona ipi om ja sir na skumt jär i trakten!

• Elton o mamma

Saku: Lycka till! Jag väntar på spänning på min 30 års kris, ja tycker he verkar kul ti kris! Ti flesta åv min väninnona ska fyll 30 och di e ju så lusti, ein värr än ha ana. Ein var o spring bastu-cuppen och int hadd sprungi ett steg ja typ på dömhee seinast 28 ååre... Så ja väntar me spänning vart e slirar iväg för me tå

• Elton o mamma

Nehepp Millami, tyvärr int har ja na bäter för me än ti sita just jär

Elton e sjuk. Ha har feber och så har a sjukan hals. Dessutom tå ja byrja skåda ha i mun hans idaa så hadd a massor me pikusmå blåsor i mun. Kanske he var en vändo ti jouren i moron om int he vaar na bäter, så int ha har angina eller får i örona. Nå nu ska ja fa o ligg en stånd, tills a vaknar o gallskriker igen. Dessa små barn, he e så synd om döm tå di e sjuk, som mor sko man så gärn gö va som helst så he sko var bra!

• Elton o mamma

Solrosen: Ja skriver noo in me i klubben som jaktänkko ja å. Min kar for ti villo o sova eismend ha i gårkvälld o saan he har int ja siit åv a naa. Ha kåmbär väl noo heim inatt naangang... (sido ha tyckt he var viktit ti vara ut i god tid) Hmmm, knappast, ja tro no ha vila slipp dähär kråkboi me en bunt sjuk skriko unga, och en jåmoan käring... Nå säkert gjor e gott åt a.

Nästa gang ja ska å träna o så ska ja fara en helg ti villo å sova, å säg bara att ja måsta vara ut i god tid, så ja sko hinn få na step bräädo o pump-stang (int skinar e väl igenom na liti bitterheit, nää ja tänkt väl he å)

Svar på tråden Österbottniska tråden 10