• saku

    Österbottniska tråden 10

    Er e nan jär in som sko kona skänk en styrketanke eler bön eler goda tankar överhuvudtaget åt min väninno som har fått sina tvillingflickor i v. 30 i Tammerfors. Allt sir ut ti ga rätt väg men he er en langan väg ti ga innan di får heim döm ännu antagligen! Jag lider så me ena. Ja var å skåda ett ena ida tå on var heim för tillfälli å ja känd me så maktlös. Int hadd ja na tröst ti koma me fast ja kanski fick skingra tankarna hennas en stånd!

  • saku

    Hej! Nan som har lust ti önsk me lycka till? Ja e så taso så ja ha tänkt fa å ped imoron me Peedand pimona från Jeppis ti Kokkola å tibak ti Jeppis igen! Ja har big time 30-års kris för ja gör en massa saker som ja alder sko ha komi på ti jö annos. Ped 80 km på ein å sama dag tex. Om ja överlever så lär ja ska dyk upp jär igen! Flört

  • saku

    Sir at Millami ska bli ti mamma snart. Va kul! Halder tyman jär tå!  Er e na ader som har rikti hopplös dagar ibland!? Givetvis veit ja at all har he men de här ha vari VÄSTA DAN på läng! Gubbin er i Lappland å jag å min kära dotter ha vari i luven på varader precis heila dan. Vi er så otroligt lika varader ti humöri. Amper å kortan stubin. Tri års trots på G föståss å en mamm som ha sovd rukot två näter i rad. Ingen häfti kombination precis Skrikandes Vi ha ropa åt varader i fleir repriser å ti sist ropa Tilde precis som e var: NÄÄÄ! MAMMA, TO E DOMB Å JA E DOMB! Huvo på spiken!Flört Nu byri ja dra på mun tå on ha gatt å ligg å vi får avslut den här mindre lyckade dan så småningom å hoppas at imoron blir vår dag igen men man sko bara kona råm tokodee dagarLedsen 

    Tur tå ordi fölåt finns. He blir väldit ofta använd jär i husi fö tillfälli  Å tur tå vi int e na langsint nan åv oss. Vi blossar hastot opp men he gar om lika fort som e kom!! Nu ska ja koppel åv jär en stånd å så ska ja ga å ligg! Huj, hoppas ni ader jär ha hadd e betär ida!

  • saku

    SOVA! VA E HE?! Jär vi vårt sover vi sådee! Ti fösta 2½ åren va heilt hysterisk. Vi börja me kolik å fortsatt me ti sova allmänt rokot bakett he. Ibland var Tilde vaken i fleir timar å gallskreik å kravla runt heilt hysterisk i sänjin vår tidee kring 1- års åldern. Vi två års ålder kona vi räkn på ein hand ti näter vi hadd fått sova odentlit å tå hadd vi hadd bort ena ti flesta åv ti nätren. Ibland har on bara vari vaken å heilt nöjd å liga å prata i timtal på nätren å ibland har on som sagt vari meir än lovligt hysterisk. Ti sist så vart man van me ti int sova även om hidi fösta åri er som i en dimmo. Men vi 2½ år så byrja e sakta sväng så nu kan man väl säg at vi sover någorlunda hyfsat nan natt i vikon. Hon sover int na på dan na meir. Gar i säng klockon 8, er allti vaken nan gang/natt, en bra natt 2 gang en dåli natt ids int man räkn, stiger upp pigg som en lärko kl. 6 ele halv 7 oavsett huro on ha sovd. He e ba ti konstater at vi int stod längst fram i kön tå di deila ut sömn!

  • saku

    Hipp, hipp Hurra! Ja har int na blöjbån na meir!!! Tilde va utan blöjo fösta natten i förra natt. Blöjon ha vari torr mang mornar i rad men hon har int sjölv våga/vila vara utan men i förra natt gick e. Hon e så dukti! Vari torr dagtid i eitt års tid rej men nattblöjon ha suti hårt åt! Ja hadd lova ena na fint tå on sluta me nattblöjo så ida fick on väli en sak tå vi va ti Prisma å hon vald en Muminmammakramis som on föståss sko sova me inatt tå, tar upp halva sängenSkrattande!!! Klang å jubel i Larsmoskogarna!!!Glad

  • saku

    Nej men va er e ja komber in å läser? Har int haft tid ti va jär na på läng men he va nu int na kul ti koma hid in ida. Stackars, stackars Issa med familj. Vilken mardröm. Kan be fö döm å hoppas på he bästa! Vaför, vaför ska tokodee få händ?! Åj, va ja sko vila kram Tilde nu just men ja siter på jobbi i Essi å hon er i Risöhäll vi dagmamma. Ska kram ena extra hårt ikväld. Issas med familj, ni er i mina böner å tankar!

  • saku

    Nu byri ja gråt!Gråter Ja satt heila dan i arbeiti å hoppast att e int sko va "he västa" men så sir ja nu at e er he. Måst bara fösök positiva å stärkand tankar full me hopp å skick döm vidare ti Tammerfors... He måst bara ga bra!!! All min tankar ska ga ti Issa å hennas familj ikväld...

  • saku

    Moron allihop. En ny dag gryr me ny föhoppningar. Issa å Elias me familjer e i min tankar som i all adras men vi kan ju int na ana än hoppas på he bästa. Man kan ju int ens byri fösta vaför tokodee ska måst händ så he er bäst ti låta bli ti grubel. Hoppas allihop jär får en riktit braan dag trots allt! KRAM!

  • saku

    Hej å gokväll alla mysiga öb: are. Körigt värre! Har int hunni va jär na på läng! Usch va jobbit me magafari. Kry på er all som drabbast, vuxna å barn! Jär har vi ny väckningsstid efter klocksvängasi. Halv 5! Skrikandes Ja jublar!!!

  • saku

    God Allhelgona kväll! Jag siter jär vi datorn å filosoferar å er liiti deppa. Gubbin er på dansgalan som ordningsvakt å ja er allt för eismend me tankan min. Tilde sover. Ja har fösöka föträng nating som igår kom upp me full kraft rakt ur själn som et spjut å he er smärtsamt. Föbaskat oxå tå man kan lur se sjölv me somt saker tror man men ibland gar e int. Ja veit int om ja ska träng smärto, längtan å allt hidi ana tibak van e kom ifrån elder om ja ska ta tjuren vi horne, men he vågar ja int å ja veit int om ja e redo för e heldär. Å va sko he hjälp at ja skriver om e jär tå int nan veit na va e handlar om å int vill ja säj he heldär men kanski nan sko kona tänk på me na liiti i mörkri så kanski e sko kännas lättari. Gråter Hoppas ni har e bra all ader!!!

  • saku

    Usch, va jobbit! Ja har å problem me spiraln min men he er int na jämfört me va to ha fått ga genom. Hoppas e reider opp se snabbt!

  • saku

    Har do hormon ele koparspiral? Ja har en hormonspiral å ja har int hadd na problem me an på två år (di halder ju fem) men nu på tridi har ja fått magasmärtor å hormonrubbningar ( tror ja å läkarn fö hann deiln.) Bröste läker vätsko (mjölk?) å ja er int gravid he ha ja kolla, sjuk e bröste å som bara va å så småklottar ja å blöder heila tin. Ja tror int at e finns na preventivmedel som passar åt me! Kan kanski bero på hormonrubbningan at ja grubblar å men strunt sama vann di komber ifrån, di e verkli å he tar sjukt ti funder på e så nu ska vi strunt i he å koncentrer oss på te. Å jå! Du ska absolut ha en gynekolog ti skåda på e å int na vanlian läkar! Hoppas verkligen at du får stävja hide infektion fort, he låter int na kul! Sköit om de å kry på de!

Svar på tråden Österbottniska tråden 10