Inlägg från: strålöga |Visa alla inlägg
  • strålöga

Österbottniska tråden 10

Hej! Ja tänkt att man sku lägg in se på dähä trådin å. Förvisso bor ja i sverige no men jag är född å upvuxen i munsäl.

• strålöga

Massor med STYRKEKRAMAR till Issas och hennes familj!

• strålöga

Tänker på er alla i familjen, hoppas innerligt(som all ader jär), att behandlingen funkar å  att Issa ska få må bra. Förstår att humöri växlas men he fullt naturligt ti känn så.

• strålöga
    LCroft skrev 2007-10-15 13:15:03 följande:
    Jag blev trött på alla snokare, har blockerat men tröttnade på det med, så nu har jag låst min sida, har försökt komma ihåg och sätta in i adressboken, de som jag glömt bort och vill in på min sida får säga till
    Hej! Jag håxa he ikväll att du blockat, tå jag sku svara på ditt inlägg i min gb. Jag veit sjölv ho besvärligt e he med toko denand som komber int på ein sido fleira gang å int orkar skriv en hälsning i gb. Jag undra ifall du kan lägg in me i tiin gb?
  • strålöga
    strålöga skrev 2007-10-15 22:53:31 följande:
    Hej! Jag håxa he ikväll att du blockat, tå jag sku svara på ditt inlägg i min gb. Jag veit sjölv ho besvärligt e he med toko denand som komber int på ein sido fleira gang å int orkar skriv en hälsning i gb. Jag undra ifall du kan lägg in me i tiin gb?
    Jag mena förståss tiin adressbok, he byri vara dags ti fara å sova, lite väl råddo i skallan no efter allt fälasi idag.
  • strålöga
    LCroft skrev 2007-10-16 06:40:43 följande:
    Nu har jag satt in er Men måste ju säga att man behöver inte skriva i gb för att man kommer in Utan det är bara för att man ska ha lite koll på vem som är på ens sida och tittar Och vartefter ni skriver här i tråden så kommer jag på att sätta in er, men det är inte lätt att komma ihåg alla när man sitter och ska lägga in
    Tack!Glad
    Nä, jag veit hur du menar..He vart liti touko skriva mitt meddelande till te.
    Jag har sjölv blockat ngra bilder på min sido, ti som e åv bånin. Så ere nain som vill se ti bildren , hör åv er.
  • strålöga

Hej! Skådar in en vändo på seinon. Jag tycks vara mest jär seint på nätrin tå all ader har vetti ti sova. Men så e ju klockon ein tima tidigare jär än för er i finland.

• strålöga

Gomorron! Ja no ere en ny dag igen. Jär har vi plocka ner plasmaskärmin, ska på service så no har vi en lillan 15 tyymar iställi fö 42. Jaja, men he e ju int nån värdslig sak, he får gå an.
    M00min: Jo, vissa ggr ere svårt ti håx att he e nollor iställi för oon.
    Fortsatt trevlg dag på er allihopa Glad

• strålöga
    Lilla My i Finland skrev 2007-10-25 12:54:27 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-252/m26237470.htmlAtt va??? Ha ni måsta vis opp na id tå ni ha komi ti bb??? Alltså svenska... Int ha ja nangang böva vis körkorti på sjukhusi... In jär o int Vasa, Tammerfors ele Helsingfors heldär...
    Efter att jag bosatte mig här i sverige, har jag alltid behövt legitimera mig. Mitt finska körkort dög inte, de sista siffrorna å bokstav går inte så jag fick ansöka om ett svensk idkort med bara siffror efter födelsedata. Jag mins när jag skule öppna ett lönekonto i  banken å hade inget svensk idkort ordnat. Det stod med stor text:VARNING utländsk medborgare! Jag kände att så långt bortifrån kom jag inte ifrån.
    När man handlar med kort å då kanske för futtiga trettio kronor mer el mindre måste man legimitera sig. När man hämtar ut läkemedel på apotek, visa id. När man åker in till förlossningen id handlingar. Ibland el ska jag säga oftast blir man tokig på dessa id kontroller.
  • strålöga
    rina78 skrev 2007-10-25 22:49:24 följande:
    Id på BB . Nämen, vi har ju rådgivningskorte me oss åtminstoni. Sku di kast ut ejn som haldä på å föder tå om int o sku ha na id? Eldä kanski di int sku tro på at o verkligen e gravid ?
    Nä, så gälit kan väl det int bli, man har ju rätt att föda trots avsaknad av id. Men ti väl jään ha id handlingar. Na rdg kort har vi int utan har utdrag av graviditetsjournalen, blodgruppering samt en lista om önskemål om min väntande förlossning. Å den planen har aldrig funkat för mig, för jag har fött mina två barn för tidigt.
Svar på tråden Österbottniska tråden 10