Inlägg från: Mirremama |Visa alla inlägg
  • Mirremama

Österbottniska tråden 10

Godmorgon Jag håller på med nån slags höststorstädning jag, snart har jag varvat alla förråd, skrubbar och garderober. Det är ett tidsdrygt arbete och int en dag för tidigt har jag börja på. Men rätt så skönt är e när man väl kommer igång, och så bränner man ju fler kalorier än vad man gör här framför datorn

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Mirremama

Vi är säkert många som håller tummarna för att Nico ska bli frisk nu, Naana!

• Mirremama

Välkommen med larki! Här finns nog andra österbottningar som emigrerat också

• Mirremama

Millami, vi har int nå desto mer rutiner än heller, och Albin är 11 månader Då int nån av föräldrarna kan håll sig till rutiner så blir det bara jobbigt att försök med såna åt han. Och int verkar han ta nå skada av att int alla dagar ser "lika" ut, bra mår han och växer gör han

Imorgon ska vi till Vasa. Gubben ska på graduhandledning Förvånad Jag sku å måsta, men tyvärr tyvärr had int min handledare tid... harmt att jag och Albin måst gå i affärer och fara på kaffe med kompisar istället då

• Mirremama

Sindi, jaa, hur ska jag få dan att gå

• Mirremama

Jag tänker också på mamma åt Issa och hennes familj och håller tummarna för att de istället ska få ett glädjebesked. Vad hemskt det är att ens tänka sig att det skulle kunna vara leukemi!

Kramar till dig också Millami.

• Mirremama

Det har varit en tung dag. Jag har också tänkt på lilla Issa hela tiden, och i morse fick jag ett telefonsamtal från min vän som fick en pojke med njursvikt i somras. Han är jätteilla däran, har brock som ska opereras, de hade tänkt vänta med det tills han helt tillfrisknat från en förkylning, men nu hade de märkt i Tammerfors att nån grej (minns inte vad den hette) de opererat in har kommit fel, så nu måste han opereras ingående i alla fall. Hans hB är nere på 68 och min vän är så rädd att han inte kommer att vakna upp mera om de söver ner honom nu. Om ni har lite tankar och böner till övers ännu ber jag er skicka dem till Elias och hans föräldrar Gråter

• Mirremama

Tack Skogsduvan!

• Mirremama

Solrosen, så är det, man tar för givet att man själv och barnen och alla man älskar ska vara friska och ha det bra. Olyckor och hemska sjukdomar är sånt som "bara händer andra", ända tills man själv drabbas... säkert är det många av oss som går och tittar till våra barn en extra gång ännu ikväll där de sover.

• Mirremama

Tack allihopa. Nu ska jag logga ut och gå och lägga mig. Godnatt.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10