Österbottniska tråden 10
Godmorgon   Jag håller på med nån slags höststorstädning jag, snart har jag varvat alla förråd, skrubbar och garderober. Det är ett tidsdrygt arbete och int en dag för tidigt har jag börja på. Men rätt så skönt är e när man väl kommer igång, och så bränner man ju fler kalorier än vad man gör här framför datorn
  Jag håller på med nån slags höststorstädning jag, snart har jag varvat alla förråd, skrubbar och garderober. Det är ett tidsdrygt arbete och int en dag för tidigt har jag börja på. Men rätt så skönt är e när man väl kommer igång, och så bränner man ju fler kalorier än vad man gör här framför datorn  

Då int nån av föräldrarna kan håll sig till rutiner så blir det bara jobbigt att försök med såna åt han. Och int verkar han ta nå skada av att int alla dagar ser "lika" ut, bra mår han och växer gör han
  Då int nån av föräldrarna kan håll sig till rutiner så blir det bara jobbigt att försök med såna åt han. Och int verkar han ta nå skada av att int alla dagar ser "lika" ut, bra mår han och växer gör han   Jag sku å måsta, men tyvärr tyvärr
 Jag sku å måsta, men tyvärr tyvärr