Österbottniska tråden 10
Inte har nån 2 liter färska lingon att sälja?   

Nico ska ha till skolan imorgon och jag har noll lust att fara iväg i nån lingonskog idag. Vi hade plockat tidigare men de hann jag ju sätta i frysen och frusna får de inte vara. Ungen själv har inte hunnit iväg och plocka med matcher och träningar hela tiden.

Under de timmar han är hemma vill mamma i huset sova
 Under de timmar han är hemma vill mamma i huset sova   Och det är nästan sant, han far till skolan, kommer hem gör läxor, äta och så ska de till Kronoby med bussen på träningar idag *morr*
   Och det är nästan sant, han far till skolan, kommer hem gör läxor, äta och så ska de till Kronoby med bussen på träningar idag *morr*  

Tänkte du vara så snäll och omtänksam....?
 Tänkte du vara så snäll och omtänksam....?  

Och vi som inte har nån tvättmaskin just nu! Gissa om han är billig, såna här dagar ångrar jag mig bittert att jag nånsin tagit hund!
 Och vi som inte har nån tvättmaskin just nu! Gissa om han är billig, såna här dagar ångrar jag mig bittert att jag nånsin tagit hund!  Högst troligen var ju Ida nog också till hjälp, antar att hon skulle leka med honom och han blev rädd... Fegare kräk har jag nog inte sett.
 Högst troligen var ju Ida nog också till hjälp, antar att hon skulle leka med honom och han blev rädd... Fegare kräk har jag nog inte sett.
                     Tror jag ska fly fältet ikväll, annars kanske jag är till salu på lördagsbörsen i JT
 Tror jag ska fly fältet ikväll, annars kanske jag är till salu på lördagsbörsen i JT