• Erik

Österbottniska tråden 10

Ja tror å ja ska ta å slut di diskuter vaccinerasi.... Ja har sagt min åsikt å staar fö he å ader får dzera va di vill.

Ska städa skrubba i kveld. Vill väl!!! Men he er hög tid... Tröst int öppn dörrna utan ti risker liivi.

Erik -04, Elias -07
  • Erik

Erik vila ti fammos i kveld å leik så ja fööla tii a så läng ja sko städa skrubbi... men ny tå ja sko fara et a så vila int a heim na. Ha sko sova vi fammos. Ny har ja roko samvet å dryyft et a!! Fammo sa att ja kan jo koma tii å sova om ja får riktit dryyft (di bor bara 3 km från oss). Så ny har vi bara deher lill yrvädri jer heim me oss i kveld.

Erik -04, Elias -07
  • Erik

Meir lön åt sjuksköitare!! Fast di bara sko studer ett år elder int alls så ska di ha mytzi meir lön än va di får i da! Ja sko int fö na penga i väädä arbeit som sjuksköitar fö ja sko alder klar åv he arbeiti ti dzer. Di er väälo mest penga åv all tycker ja. Ja vaal så arg tå all kräver vård men naan er int beredd ti betal för e (tänker på herras hög lön...).

Erik -04, Elias -07
  • Erik

P.S. Höger lön åt vårdare överlag (int bara sjuksköitare)....

Erik -04, Elias -07
  • Erik
    veera skrev 2007-10-13 19:23:31 följande:
    Jär ha vi hadd en riktit mysia lördag... ja ha plocka upp pärona i 7 timar å karn va så snäll å to båne me ti föusi så ja sku få ta upp pärona heila kväldi, å nu e karn fortfarand i föusi å svetsar dyngpressn. Båne e som tur är i säng nu rei å ja siter me et glas rövin framfyri me.   Jag få no å säkert svårt ti kom me ur sänje i måro biti men int på grund åv sama orsak som Beibikär å Maja T. Några år efte att vi hadd gaiji me i eu så fanns e na uträkninga om att mjölböndre hadd en timalön på ca 17 MARK. Å int har e stigd na just från he... All lönetagare föhandlar om löneföhöjninga men he ska hittas nastans penga ti betal löne me å.  Ja å vill ha löneföhöjning! Atten- Jag har å heilt möblera om i en stora blombänk å no ska he ga bra ti flytt plantona nu. He bästa me höstplanterase är att man int måst vattni så myki.
    Nämen var ska du ny klaga... Ni får jo stöde!! Penga mun

Nä, ja veit mycket väl att e int lönar se ti vara bond... Brödre miin har teiji över heimani vi heimgååln å int er he så hävt all gang. 

Erik -04, Elias -07
  • Erik
    Millami skrev 2007-10-16 13:27:49 följande:
    när ska d kom nå roliga, positiva besked å int bara usliheter..Faffa min ha dött..han hann aldri äns si ett foto på vår lilla anton...
    Deltar i sorgen! Gråter Jag förlorade min fammo i april så jag vet hur det känns. Hon hann heller aldrig se Elias, inte ens ett foto men hon visste om att han kommit till världen och visste om vad han skulle heta osv. Han döptes dagen efter fammos begravning.
    Erik -04, Elias -07
  • Erik

I går fick Elias influensavaccin. Ha reagera int ens tå o picka. Satt bara å skåda och "flirta" me ho som picka. Int har ja helder märkt na att a sko reager på vaccination. Lika glad som alltjemt er a.

Erik -04, Elias -07
  • Erik
    Millami skrev 2007-10-16 13:44:14 följande:
    Erikjaa som här då..han visst anton komi ti världen å vi prata i telefon då han gratta å visst att han sku heta anton...men han hann int så hon.,...d känns sorgligt...Tack allihopa!
    Hur gammal blev din faffa? Min fammo blev 98 år så det var nog hennes tur men hur gammal hon än skulle ha blivit så är det väldigt ledsamt när dom dör... Dom skall ju liksom finnas där för alltid...
    Erik -04, Elias -07
  • Erik
    solrosen83 skrev 2007-10-17 13:11:35 följande:
    Imårn va i no när et ja sku e vari överraska väldigt lättklädd te hejm... Som vanligt tå ja stiger upp på mårne så brukar ja byri me ti fa på wc utan ti lägg på me na extra å ja sover int i na pyjamas, inatt va i ba en pyttetopp typ... San baket wcbesöket så sökt ja ett na ny kläde, å ti hängd på kläställningen i halln, så ja böjt om te mesama å lag på me na anständiari. Ja hadd typ precis hända dra en t-paito öve hövo å byxona på så kombe en elmöntör in djinom döre, ja hadd int hört na bil å döre hadd tydligen ve olåst hejla natte.
    Kanske ha sko ha vaali meir överraska än ty? Dy sko kanstzi ha "förgyllt" hans dag...  
    Erik -04, Elias -07
  • Erik

Er e na ader än ja som har vaccinera bååni sett?

He finns ju hor mang argument för och emot som helst men ja tänkt såde: Kan ja bespara Elias från ti få influensa så tänker ja i alla fall försök. Och så har ja jo Erik tå som var "öronbåån". Ja veit ny va he innebär å ja vill försök så int Elias sko hamn å vaal he å. Reij om a klarar se undan ein öroninflammation så er e väälo e. Funkar hedi vaccin så er e väälo e å funkar int e så har ja i alla fall prova. Förkylninga komber a ti få äntå men influensa er int riktit sama sak som en förkylning.

Hedi me vaccinerasi er jo var o eins sak ho di vill dzera. Ja er i alla fall glad att ja får möjliheitn ti vacciner Elias gratis åtminstoni. Å ha komber ti få e gratis 3 år i rad eftersom a bara er 7 mååna ny.

Erik -04, Elias -07
Svar på tråden Österbottniska tråden 10