• xxxx

Österbottniska tråden 10

mimo80 skrev 2007-08-25 12:41:48 följande:
    Nåjo,nu ere bra jär å,städat klart o vari o handla.Nu ere bara ti njuta av resten av kvällen.He blir no art fa ti Krombi å tar me hode rädd hunde vår...no smäller ti ti å men ho e ju me oss!Ligger bara o trycker under bordi.Men he bäst att int lås om na o bara va som vanlit me hon.All ni som tycker om Beck!skåda beck22 igår,den va riktigt bra!!! Gunvald va såååå....kul!!!Nan som veit van hade bilden i norra posten korsordi e från???Ska böri lösa korsordi nu...Spännade med Millami...hoppas du blir mamma i helgen!Ja tryckt i me en brunbergskyss just...mums!(di har vi prisma fö 99 c. en hel ask..)Ni ska ha en trevlig villavsluttning!!!!
    Vi å skåda nyast Beck igår kvälld!! Å han va bra. Men ja ha jo it skåda naan rokoan Beck ännu!! Ja å Gunvald e bara fö bra!!  
  • xxxx

Ja köpt Didriksson kura klädrin i vårast på Barnens hus tå vi va ti Haparanda. Så he behöv ja åtminstoni it köp i hööst. 

• xxxx
    Labolina FI skrev 2007-08-29 13:54:22 följande:
    Alltså ere bra elä ere bra dähä !!!! Får allt

Ojoj Metallica e såååå bra!!
    Å han di lååtin så hör man se aldär leid på!!
  • xxxx

Gomåron allihop!!

Ja va ska man hitt åpå ti jöra idaa??
    He sko jo nåo finnas ti städa,men tå he nappar it naa he!!

• xxxx
    m00min skrev 2007-09-03 08:49:58 följande:
    xxxx- du kan ju hjälp me ti hitt na bra artiklar ti slutarbeite nya bilder från byggi finns! (ni sir ho flitit ja studerar....)
    It lååter he så givand he heldär!!
  • xxxx
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-09-03 15:14:13 följande:
    Nix, de kom som en blixt från en klarblå himmel! Doktorn var intresserad om det förekommit Borrelia i "sommarstugeområdet", å då tänkte jag på er!Ni om nån borde veta om nån drabbats i år!Kämpar på här, och det värsta är att ögat inte vill blinka....så jag har en konstig "manick" som återfuktar hornhinnan....*suck*Ungefär såde ser jag ut:  *skrattar åt eländet*Nåja, ett ljus i mörkret är att jag blivit ordentligt genomsökt på jobbet i morse...chefen gick på högvarv då hon såg mig och ordinerade prover och röntgen till höger och vänster!SÅ jag har då ingen tumör, stroke eller propp, för skiktröntgen å en massa annan röntgen gick jag igenomidag...på arbetstid Är det de som kallas arbetsförmån??
    Ja skåda faktiskt et program på Mtv3 Fakta elä na toko kanal om ein som hadd tydligen fååt Borelia.Men hon hadd it håxa at on sko ha vori biti naa. Läkarn mena at on ha gaji me sjukdomen läng. He byrja fö henn at it on kuna stig åpp na en morn.
    Usch va di e hemsk dem di fästingan.

Hoppas do kryar på de snabbt!!
  • xxxx

Hej allihop!!

Åt åss sa di at vi sko vänt 2 vikor innan vi faar ut fösta gangon,men he va jo vintern tå å. Så nåo kan do säkert ga ti råskis me lilli i vagnin.

Ida ha ja vori ti Vasa å shoppa kläder åt tösen. Nästan allting som on hadd i vintras ha on jo växt ur,så he vart ti öppn bössin no ijen!! Man var jo pöllo på HM i Vasa. Ti haar jo sååå grömt som e fiint!!

• xxxx
    Erik skrev 2007-09-07 13:44:35 följande:
    Å kall me självisk men så läng kvinnona ska gaa å vänt unga i 9 mååna å saan kläm ut döm så tycker jag att mammona har rätt ti bestäm ho di vill dzera, om di vill byri arbeit tå bååni er 6 mååna elder 6 år.
    Haldär heilt me de Erik!!
    Jäär ha e aldär vori na diskoteras om vem som ska vara heim.

Å sovasi ja. Vi ha nåo hadd lyx me he vi. Vi vaka å va vaken nästan va inda tiima i ca 2 måånar.Men tå saan så byrja on sova 12 tiimar per natt¨å he jöör on ännu!!
  • xxxx
    ellen h skrev 2007-09-12 19:59:20 följande:
    Kikar in en sväng på kvällskviste Lilla My: Va härrlian present du fickJeer vi oss ha vi haft ljusparty ikveld me 12 brud!! Mysit!!!Fick såld jättebra så ja fick ljusa fö 56€ i värdinnegåva Så nu har man noo ljuusa så e räckerHe tycks va pop me hemmapartyn strax tå e vaal ti hööste. Mittiallt e man bjudi ti klä, smink o ljuspartyn varannan vikå
    Tack för ikvälld!! Trevlit hadd vi.
    Å så armadi goo dopp hadd do baka!! Tusen tack..

He e bara ti vänt på ljusin no,å saan vaar e ti byri myys!!
Svar på tråden Österbottniska tråden 10