Inlägg från: ellen h |Visa alla inlägg
  • ellen h

Österbottniska tråden 10

Måst baa fråg!!

Hu ere tå ni får "karafremand" tå? Måst ti å sita å piss Typ svärfar...

• ellen h
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-09-29 09:06:06 följande:
    På tal om kara å pissasi...jobbade för några år sedan på ett ställe där enbart män jobbade...å lilla jag. Ingen ides laga en egen damtoa åt 1 person så jag fick vackert dela dass med männen....efter att ha torkat toaringen x antal ggr/ dag och klagat åt chefen om att miljön på toan inte var det bästa, fixade chefen en fin skylt där det stod denna text:Ta ett steg närmare...den är kortare än vad du tror. Jag behövde inte städa dasset nån fler gång. Ha en fin lördag!Idag ska vi ha 5 årskalas!

Mamma i huse fick sova ida ti 10Förvånad
    Usch...ja vaal så knarå tå ja sover så leng...
    Nu ska vi ut å njut åv veedre.
  • ellen h

Gomårån!

Oj va ja längtar ett en trädgård... Vi har nyan hus så he finns int ein växt jeer. Några bjerk å en röun
    Finns e na härlitari än ti påta i joole...
    Vi ha planera söis att vi ska ha så liti gräsmattå som möjlit... mytchi steina å storan altan.

Ni som e intressera åv trädgård sku ju kuna start en trädgårdstråd för oss Österbottninga jer i vår  ter man sku få tips å ideer  

Ida ska ja invig springase miin Å ja far fast e sku regn spiika!!

• ellen h

Gomårån!!

Sover all???

Hii ere katastrof!!!! Kaffi e slut Kan int buri daan utan kaffe. NO WAY!!
    Vi måst hopp i biile å faa ett en juhla ti ABC...

Hoppas all får en bra dag fast veedre er från rö.e!

• ellen h
    Millami skrev 2007-10-03 11:14:53 följande:
    attenjoo, sol å blå himmel å 12 grader varmt...sååå härligt väder..regnar he dit norrut?
    Spara liti sol åt me å Ellen å fö imårån komber vi ti Vasa
    E int e härlit ti vara ut å gaa såde läng... Man känder se som en ny människa!!
    Vänttar att gubbe komber
    heim så ja slipper eismen ut å jogg
    LCroft skrev 2007-10-03 12:42:23 följande:
    Vet ni vad? Jag har på tvättmaskinen! Och har skurat hela badrummet, ännu finns det att göra men vi har dusch, varmtvatten och tvättmaskin Som jag väntat på den här dagen, nu ska jag "bara" städa resten av huset också Och nästa gång jag vill ha en badrumsrenovering åker jag på en resa nånstans i 1,5 månad!
    Grattis
    Vi vil ju sii bilda å
  • ellen h

Åj nej!! Nu får vi hålla tummarna att det är falsk alarm..
    Det river i mitt hjärta. Förstår att du känner dej hjälplös Millami men du ska veta att det räcker att du bara finns till för Issas mamma å familj...

• ellen h

Kom nu mee all i facebook!! Man hittar folk ter som man ha int siitt på eviheita. Suverän!!!
    Tå man leer se hu e funkkar så måst man logg in varinda da!! Typ som FL
    He too noo en vikå fö me ti fösta hu e funkkar...

Gomårån!! Ida ska ja laga så ja har fullt åpp heila daan... fö ja hatar sundaga.
    Jeer vare lyx imårn må ja sej. Gubben hadd städa heila huse tå ja steig åpp halv 10 å lagt fram vit rosona på boole *lyx*

• ellen h

Hehe!! He noo sällan ja får bloomona Va tycker ni?? Sku int vi all bööv fåå blomona varinda helg tå vi djer har så verdifull arbeit jer heim

Mera blommor åt ÖB kvinnona

Nu ska ja faa å kiik på DiddiIdas kök!

• ellen h

Millami: Beklagar sorgen.

Här är en dikt som ger mej tröst när jag saknar min mamma.

Gråt ej vid min grav, jag finns ej där.Jag finns i solens spegelglans över havet.Jag finns i vindens lek över sädesfälten.Jag finns i höstens stilla regn. Jag finns i vintergatans stjärnehär.Och när du i tidig morgon väcks av fågelkvitterså är det min röst du hör.Så gråt ej vid min grav, Vi ses igen!

• ellen h

Gomoron från Kokkeli!!!

Äntligen helg. Usch va hede låått obehaglit, Tussimamma

Hoppas att e reider åpp se Millami.

Jaa va ska ja koma mee tå... På SUndan far vi heila kånkkarånkka ti Lappland. Ska vaal skönt...

• ellen h

Hej!

Voj lengsaan man har viri hii å lesa. Ork int läsa ikapp helder, ni ha skriva så mytchi
    Int har ja na mytchi ti koma mee helder. Ska ti grannstan ida en sväng...
    Kan ju kast in en vits mesama

Vaffö gaar altjämt Jeppisboa me händre i fickona? - ti skäms tå ti haar olika lang fingra.

haha

Ha en skön fortsättning på sundaan

• ellen h
    Naana skrev 2007-10-30 16:07:32 följande:
    Ja ringd o boka två biljett ti andra konserten igår o tå finnsta i några biljett kvar...
    Har du telefon numbro? Tack på förhand
  • ellen h
    horsemanship skrev 2007-11-01 20:16:21 följande:
    Hello! Kollar in denna sida ny oxså, Kul med österbotten forum oxså
    Tervetuloa madame horsemanship
  • ellen h

Hej på er!!

Jaha, va kul att e aader jer å som ÄLSKAR juule He sku få va jul fleir gang i åre*haha*
    He e så härlit ti få buri stell til me pyntase å matplanerase

Jer komber en österbottnisk talang(snart 2 år)

">

• ellen h
    loprick skrev 2007-11-04 08:59:37 följande:
    ellen h - va härli talang du har i baksäte Saku - "skönt" att hör att ader å känder se deppa, ja sku bara vila tjuut å dra na gambelt öve me.(dzör e å)Ja vill int helder säj na orsak, men...Ork int na, vill int na, dåger int ti naa!!!Bra ti koma in hii imillan å läsa å ev få na livsgnistå tibak...
    He int miin bååne Hison vår kan int sjung naa

Härli veedre tycks e vaal ida!! Ni ska ha en skön da allihop.
Svar på tråden Österbottniska tråden 10