• Anonym

mia törnblom ,självkänsla nu

är den bra?? hjälper den?

• Svar på tråden mia törnblom ,självkänsla nu
  • Anonym

Den ska va jättebra..Har den själv men inte hunnit läst den än!
    Hon har ju verkligen varit nere i skiten men orkat tagit sig upp igen tror man blir peppad av att läsa den

• destino

Tyckte bokenvar helt super bra, man får en väckarklocka, läs den du blir inte besviken!!!!

• Honni

Jag tycker den var mycket bra! Läs den du blir som sagt nte besviken.

En bok fylld med "väckar klockor"

*..* Lev som du lär eller lär som du lever !*..*
  • Eisa
    Den sög.
    Det stod bara saker man redan visste.

• Anonym (psyk)

Men det har väl praktiska övningar i den? Även om man rent kognitivt vet saker, så kan det ju vara bra för hjärnan att få applicera dem på ens egen situation på ett konkret sätt. Jag tror att det kan vara bra med sådana där metoder, eftersom man får saker på papper och chans att reflektera över vad man egentligen sysslar med. Som lite självterapi.

• destino

Eisa
    Jo jag kunde lika gärna skrivit boken själv, men det som är bra är att man blir bekräftat att man är inte ensam i världen med samma känslor, jag tycker att det var starkt av henne att skriva, jag skriver också, men ingen har läst det --än, så för mig var den bra bok....

• Tanja

Den är jättebra. Har varit och lyssnat på henne två gånger och hon är KANON. Hon är en underbar inspirationskälla. Hon har skrivit en uppföljare också som jag tror heter "mer självkänsla" men den har jag inte läst.

• Eisa

Kan tänka mig att hon är bättre att lyssna på live.

Jag gjorde faktiskt de där övningarna flitigt ett tag men nej det var inget för mig.

Skrev massa bra saker om mig själv osv... Men mitt problem kanske inte var dålig självkänsla? För jag tycker ju att jag är bra på saker.

• Anonym (psyk)

"Men mitt problem kanske inte var dålig självkänsla? För jag tycker ju att jag är bra på saker."

Har du inte missat hennes grunddistinktion då? Hon menar ju att det att man tycker att man är bra på saker är självförtroende, inte självkänsla. Det är väl nästan den distinktionen som är hela poängen med boken?

• Hopp o Drömmar

Den är super duper bra, jag har läst den samt att jag varit på hennes föreläsningar.
    Hon är en fantastik inspirations källa, har just börjat läsa uppföljaren, "mera självkänsla".

Jag rekomenderar den varmt....

Svar på tråden mia törnblom ,självkänsla nu