• Tulipanen

Någon som har adopterat ifrån serbien?

Hej

Undrar om någon har adopterat ifrån Serbien. Jag och min man funderar på det. Vi var tvungna att höja till ej fyllt 3 år. Hur gick det för er, var barnet som svensk 3 åring hur blev ni bemöta osv Ni som vill kan ju berätta.

• Svar på tråden Någon som har adopterat ifrån serbien?
  • mammatillvictor

Finns det någon organisation som har avtal med Serbien?! Eller har ni nära anknytning till landet så ni ska adoptera privat?

• Antchi

AC har auktorisation för Serbien och Montenegro.

• mammatillvictor

Ok, där ser man Har det kommit några barn därifrån?

• mn73

I år har det hittills kommit 4 barn. Förra året kom det 5.

• mammatillvictor
    Visst är jag lat, kan ju gå in själv och kolla på AC:s hemsida
  • mn73
    Vietnammamma skrev 2007-08-05 08:58:47 följande:
    Visst är jag lat, kan ju gå in själv och kolla på AC:s hemsida
    Varför göra något som någon annan lika gärna kan göra åt en?
  • Tulipanen

hej

Vi fick rekommenderat serbien när vi pratade med adoptionskonsulenten. Vi har även kina, vietnamn, kirgizstan, ja med flera som vi har tänkt på. Men eftersom vi bara varit gifta i ett år snart i september så ja tar det tid. känner att jag inte har det just nu. Makadonien skickar de pilot adoptioner, kanske kan vi skicka papper redan i höst. Hoppas det.

• mn73

Tulipanen skrev 2007-08-05 12:56:57 följande:

hej Vi fick rekommenderat serbien när vi pratade med adoptionskonsulenten. Vi har även kina, vietnamn, kirgizstan, ja med flera som vi har tänkt på. Men eftersom vi bara varit gifta i ett år snart i september så ja tar det tid. känner att jag inte har det just nu. Makadonien skickar de pilot adoptioner, kanske kan vi skicka papper redan i höst. Hoppas det.
    Håller tummaarna för att ni får skicka era papper snart då! Spännande! Eftersom att det inte är så vanligt med adoptioner från Serbien eller Makedonien får du gärna berätta mer hur det går till att adoptera just därifrån
Svar på tråden Någon som har adopterat ifrån serbien?