• Bei Bei

Tips på hur vi blir av med gatu/telefon/dörr försäljare!

Överallt klagas det på gatu, telefon & dörrförsäljare. Inte så konstigt, de är verkligen skitirriterande! Att inte kunna gå genom Göteborg stad utan att känna sig "påhoppad".

Så här kan vi samla tips & erfarenheter!

Jag brukar svara gatuförsäljare att jag t.ex redan har pratat med en av deras säljare idag, eller att jag har företagstelefon, eller att jag är så fattig att jag inte har råd med en telefon, eller att jag har betalningsanmärkningar så det går ju TYVÄRR inte! (har råd med mobil & har inga anmärkningar )

Har ni några bra & roliga tips?

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Tips på hur vi blir av med gatu/telefon/dörr försäljare!
  • blonde redhead

Skaka på huvudet och fortsätta gå. Be dom dra om dom inte slutar

• Banana82

kalsongförsäljare råkar iaf min far ut för ofta via telefon, vanligate svaret han ger när de inte ger sig är "nej tack, jag har redan ett par" nu har det utvecklats till "... och jag har lärt mig att de går att tvätta också".

Envisa försäljare för telefonbolag som inte ger sig blir tysta om de efter frågan vill du inte ringa billgare får svaret "nej, jag gilalr när det är dyrt" eller "pappa betalar". Då vet de inte vad de ska säga

Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • piixelslyna

Att jag har någon av deras konkurenter och är oerhört nöjd. De brukar inte fortsätta prata då.

• piixelslyna
    Banana82 skrev 2007-08-04 16:25:51 följande:
    kalsongförsäljare råkar iaf min far ut för ofta via telefon, vanligate svaret han ger när de inte ger sig är "nej tack, jag har redan ett par" nu har det utvecklats till "... och jag har lärt mig att de går att tvätta också".Envisa försäljare för telefonbolag som inte ger sig blir tysta om de efter frågan vill du inte ringa billgare får svaret "nej, jag gilalr när det är dyrt" eller "pappa betalar". Då vet de inte vad de ska säga
    Ahh. Jag brukar köra med "Pengar är inte något problem..." När de säger att det blir mycket billigare.
  • logg81

Jag brukar säga till telefonförsäjlare att jag är uppbunden till ett konkurrerande företag i sisådär 25 år framöver... he he... då vet dom inte vad dom ska säga...

• Rosana

Om du vill slippa telefonförsäljare, så kan du ansluta dig till NIX-registret. Då slipper du åtminstone det irritationsmomentet.

• jacklin

Ja de är väldigt irriterande. De finns på 2 ställen i Ullared och jag är där en gång i månaden.

Jag brukar fråga om man kan ringa gratis till alla som har halebop? och då ger de sig.

Ibland säger jag att jag är nöjd utan att stanna.

vissa gånger har jag till och med sagt att jag redan har deras opperatör.

• logg81
    Rosana skrev 2007-08-04 16:29:13 följande:
    Om du vill slippa telefonförsäljare, så kan du ansluta dig till NIX-registret. Då slipper du åtminstone det irritationsmomentet.
    Det har jag provat med och det fungerade inte som det skulle... Dom ringde ändå tyvärr...
  • Snigel84
    Banana82 skrev 2007-08-04 16:25:51 följande:
    kalsongförsäljare råkar iaf min far ut för ofta via telefon, vanligate svaret han ger när de inte ger sig är "nej tack, jag har redan ett par" nu har det utvecklats till "... och jag har lärt mig att de går att tvätta också".Envisa försäljare för telefonbolag som inte ger sig blir tysta om de efter frågan vill du inte ringa billgare får svaret "nej, jag gilalr när det är dyrt" eller "pappa betalar". Då vet de inte vad de ska säga
    Min pappa har också råkat ut för kalsongförsäljare upprepade gånger. Sist jag var där svarade han bara att han inte använder kalwsonger nu på sommaren. Då blir de så ställda i andra änden o säger bara typ "ok,tack, hejdå"
  • Bei Bei

Jag har faktiskt jobbat som telefonförsäljare när jag var ung & dum, haha!

En kund hade ett otroligt effektivt sätt. Pratade först med hans fru & hon tyckte det lät jättebra! Så hon ville göra ett kontrakt, men hennes gubbe stod för abonnemanget så hon tyckte jag skulle göra inspelningen med honom.

Finemang så långt. Får gubben i telefonen, pratar på & han ställer intresserade frågor. Sedan när vi ska sätta igång ljudinspelningen så börjar han fråga mig massa "privata" frågor. Som T.ex "Men Maria, måste bara fråga, gillar du att åka skidor? Och så fortsatte han, helt omöjligt att komma tillbaka till ämnet. Han var verkligen supertrevlig, men körde naturligtvis över mig totalt!
    Helt klart en strategi han & hans fru hade. Funkade. När vi hade pratat i över 40 min utan att återkomma till ämnet fick jag efter många försök att avbryta lov att lägga på luren.

Innan vi avbröt kopplade hela min avdelning upp sig mot mitt samtal & alla garvade gott. Tillomed chefen. Vilken skön kille!

♥ Ronja ♥
Svar på tråden Tips på hur vi blir av med gatu/telefon/dörr försäljare!