HUR ofta känna bäbis i slutet av v 23?
.. Ja som rubriken säger. Tycker det varit lugnt så lugnt senaste dagarna.. Går in i v 24 imorgon.
Hur är det för er andra i v 23-24?
.. Ja som rubriken säger. Tycker det varit lugnt så lugnt senaste dagarna.. Går in i v 24 imorgon.
Hur är det för er andra i v 23-24?
Jag går in i vecka 24 på måndag. Bebisen har lugna och livliga dagar har jag upptäckt. I måndags och tisdags var den så lugn att jag blev lite orolig att den inte mådde bra. Jag puffade och buffade, men den gav bara ifrån sig enstaka puffar tillbaka. Onsdag-fredag var det full fart i magen och idag är det mer stillsamt. Har läst att de kan ha långa viloperioder. Nu är jag inte lika orolig eftersom jag tror det kan variera.
I v 23 var min stilla i ett par dygn, nog för att skrämma iväg mig till KK-akuten. Men på UL syntes en livlig krabat, så det var bara så enkelt att han sparkade rakt in i moderkakan (framvägg) så jag kände ingenting. Dessutom sa läkaren att "de tar semester ibland".
Nu är jag i v 25 och det sparkar lite varje dag men ändå inte lika intensivt som det gjorde i v 20-21! Det kanske beror på hur man själv är, nu har jag semester och är lugnare, kanske bebisen också blir lugnare då.
är i v.24 och min lilla bebis är helt vild
Ja har gått in i v 22 och min bebbe har också lugna och lite mer vilda dagar. Brukar puffa lite på magen då jag tycker det har varit lugnt och då brukar ja få svar .
jag har puffat på magen men kan inte tycka att ja får nå svar usch så orolig man blir!
Malia75: Tack för dina svar! Jag ska prova!
tack ni andra också!
Jag känner bebisen väldigt ofta, men för några dagar sedan var det så stilla att jag nästan började gråta av oron! som tur var kom en eller annan lätt buff några timmar efter bebisens vanliga morgonrace, den hade tagit sovmorgon.
För att känna bebisen lite extra brukar jag äta något sött och sedan lägga mig. T ex äter jag en marmeladmacka eller lite choklad. Då brukar bebisen komma loss.
Jag har känt min tjej varje dag sedan vecka 20+
ja lill-fis verka må bra iaf.. fick höra hjärtljuden idag. va inge probbs å hitta dom inte
känner min lille varje dag. har jag gjort sen vecka 19
Jo jag känner sparkarna... På de båda ultraljuden jag gjort ha de vart mycket liv i magen så... Ibland är de så de gör ont tom...
Glömde säga att jag är i v 23... Kännt av sparkarna sen ca v 20
Vad jag har hört så ska man, om moderkakan inte ligger ivägen, känna sparkar var dag från o med v 24.
Min moderkaka ligger på topp o fram, men inte längst ner på livmodern så de e där jag känner sparkarna.
Har kännt svaga svaga rörelser fr v 15 (Barn nr 2) men från v 20 (19+2) var de varje dag o mycke tydligare...