• miruska

fick tips om att använda emla innan vaccinationen. någon som testat?

min son ska vaccineras snart och fick tips om att använda emla så att det inte gör ont, men den ska sitta en timma innan.hur ska jag veta vart jag ska fästa den?tremånadersvaccinationen

• Svar på tråden fick tips om att använda emla innan vaccinationen. någon som testat?
  • Vickan I

Fråga vart sprutan ska tas...

Men kan säga att emla verkligen fungerar...är 29 år Förvånad, men använder det fortfarande då jag är nålrädd..hehe!

Det hjälper ju inte för vaccinet de sprutar in, men det hjälper för själva nålsticket.

• annaoedvin

behövs ingen emlakräm. Sticket går så fort och om den lille blir ledsen så är dom ju ganska lätta att trösta med en leksak etc. Min pojk började gråta men så fort han fick syn på en skallra sköterskan hade glömde han bort smärtan.

• annaoedvin

tror dom har mer ont av det om de känner av att mamman/pappan är orolig Flört!

• miruska

hmm. onödigt med andra ord? då har man ännu en gång åkt på att köpa onödiga saker som är bra att ha.hehe.att man inte lär sig.

• annaoedvin

men den kanske kommer till användning någon annan gång? du kanske känner för att pierca dig eller något Glad?!

• hotten

eh? onödigt? varför är det nödvändigt att barnet får ont då när man kan undvika det??

• Blå Flygare

Tycker det är onödigt. De reagerar knappt, och det går snabbt över om de gör det. Varför använda läkemedel om det inte är nödvändigt?

• LIVochLinnea

Det blir ändå inte bedövat eftersom att det spänner i muskeln.  Mina barn har reagerat lite olika .  Emlan ska vara på en timme. Är det första  sprutan så är det höger lår ungfär på mitten.

• Emsingen

Vi har använt det. Får dem i förväg på bvc och sätter på dem en timme innan sprutan ska tas. Jag tycker itne att barn verkar få SÄRSKILLT ont av sprutor men efter Emla-plåster så har de inte MÄRKT att de blev stuckna alls. Bra tycker jag!

• JennieL

Själva sticket (som emlan tar bort) gör inte så ont utan det är ju vaccinet som svider och känns!

Vid venprovtagning är emla kanon

• pulmones

jag gjorde det på dottern nu vid 5 årssprutan .....det var perfekt!, hon var livrädd stackarn så jag är överlycklig över att jag gjorde som jag gjorde för hon tycker sprutor är en baggis nu .

på bebisarna har jag aldrig haft emla, det går så fort.....ofta så fort att de inte hinner bli ledsna alls

• Ewangeline

Vi emlade i all välmening inför första vaccinationen men han tyckte att när man skulle ta bort plåstret gjorde det hemskt ont så inför nästa ska vi nog prova utan men jag har fått höra nu efteråt av en kompis att det ska tydligen finnas en spray som löser upp klistret på plåstret - fråga på bvc om den sprayen finns att tillgå

• Emma 84

Emla är bra. Nu när vi låg inlagda med Felicia var det mycket prover som togs. Allt i från LP till händer och fötter. Där dem hann med att sätta emla kräm märkte ma stor skillnad. Dem brukar ge vaccinationen i låret men hör först. för att få bort plåstret lätt finns det något som heter remover som är på små kompressor. Väldigt bra då det användes på Felicia då hon låg inlagd. Då kände hon inget när plåster mm togs bort.

• Wkd chick

jag fick inte ens använda det:/ vet inte varför.. hon tyckte väl inte att det behövdes.

• Flisan79

Min dotter märkte inte enns när sprutan togs . Annars går jag i god för att det fungerar. Använde det själv vid ett tillfälle.

Svar på tråden fick tips om att använda emla innan vaccinationen. någon som testat?