Inlägg från: MrsAndersson |Visa alla inlägg
  • MrsAndersson

Sängkläder i torktumlaren

Ja, jag har ett så kallat västerländskt problem.

Hur gör jag så att sängkläderna inte rullar ihop sig i torktumlaren?

Det är så att när jag tumlar t.ex. lakan eller påslakan så rullar de ihop sig som en boll till slut, vilket resulterar i att de inte blir torra "inuti".
    Jag har provat med tennisbollar i, t.o.m lagt de inuti påslakanet, men ingenting funkar.

Hur gör ni som tumlar sängkläderna?

Bor i villa och har alltså ingen industritumlare.

• Svar på tråden Sängkläder i torktumlaren
  • MrsAndersson

Jag brukar bara tumla ett eller två lakan åt gången, just för att undvika att de rullar ihop sig.

Tänkte att det kanske fanns nån annan lösning än att behöva gå och skaka till de med jämna mellanrum.

Fler tips mottages tacksamt!

• MrsAndersson

Ja, jag får problemet oavsett om jag tumlar bara ett lakan eller lite mer tillsammans med det. Men det verkar inte som att det finns någon bra lösning på problemet, mer än att skaka till det med jämna mellanrum.

Jag bryr mig inte ett dugg huruvida lakanen blir skrynkliga eller ej, jag stryker de inte heller. Har dock en sån där gammaldags "lakan-sträckare" på väggen, som funkar rätt bra.
    Problemet är bara att jag har väldigt lite plats att hänga kläder på, och hänger man då upp två påslakan t.ex. så kan jag inte hänga en till maskin. Har ingen möjlighet till fler linor heller.

Men tack iaf för era tips!

Svar på tråden Sängkläder i torktumlaren