Du får ursäkta mig, men min spontana reaktion är: hur naiv är du?
Jag har bott i just LA, och kan upplysa dig om precis samma sak som det du redan läst - det är svindyrt och komplicerat med sjukvården, och något skyddsnät i form av dagis och liknande har du inte. Att flytta in hos en kompis i Nevada (var det inte LA du ville till?) höggravid eller med nyfödd bebis är väl knappast Lösningen heller.
Och vad ska du leva av? Levnadskostnaderna i CA är väldigt höga, högre än här. Hyra för en bostad, mat på bordet, blöjor, kläder, bil (man kan knappt leva i LA utan bil pga dåliga kommunikationsmedel och långa avstånd) äter upp din ev föräldrapenning i ett nafs. För jag förmodar att du räknat med att få med dig din f-penning, på något vänster?
Nu utgår jag ifrån att du är öppensinnad men ganska oerfaren (av låg ålder eller annan orsak), och verkligen är ute efter råd, eftersom du skriver här. Jag kan bara råda dig till att behålla drömmen som just en dröm tills du nått en stabilare plattform i livet. Kanske kan du sträva mot ett arbete som tillåter utlandsplacering då barnet är äldre?