• Jessica23

Ok med semester UTAN bonusbarn?

När jag träffade min man för över 7 år sedan var hans dotter 4 år. Vi har nu bott tillsammans i 7 år fått 2 egna barn som är 3 och snart 6 år gammla!

Denna sommaren vill jag göra något med mina barn och min man utan bonusbarnet´. Vi är ju en familj vi också men givetvis ingår hans tös i vår familj, det har hon alltid gjort och kommer alltid göra! I alla år har vi semestrat MED henne och det har gått bra.

Vi var på skara sommarland för 3 veckor sedan i 2 dagar och bodde i stuga. Imorogn vill jag åka iväg med husvagnen någon dag men utan henne.

Min man är jättearg för det och förstår mig inte alls!

Är det så hemskt att göra detta utan henne? Är jag en styvmamma som borde bli hängd för att jag vill göra något med mina egna barn nån gång? Detta har ALDRIG hänt innan men jag vill ändå höra om det är ok att göra detta enligt er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-04 22:16:21:
    Ok lite felskrivet!!!

Dessa två dagar sker på mammans tid inte vår tid!

Min man vill gärna ha med hene på allt och ringer så fort vi ska göra något, även om vi bara ska nånstanns och bada eller grilla med vänner (på mammans tid då)

Tror han får dåligt samvete för att vi gör något utan henne!

• Svar på tråden Ok med semester UTAN bonusbarn?
  • Jessica23

Hon kommer och går som hon vill för hon är snart 12 år gammal!

Under alla våra SJU sommrar han hon alltid följt med och vi gör nästan alsrig något utan henne! PLUS att vi redan varit på semester med henne !

Ja hon var först men jag då? Jag vill ju också göra något med bara oss nån gång det måste väll ändå vara okey?

Så då är jag en skitstyvmamma som vill vara ensam med mïn man och våra två barn i 2 dagar?

Flickan är 12 år våra barn 3 och 5 år ´!

• Jessica23

SEn åter igen vi HAR redan varit på semester med henne!!!!

• Jessica23

Är det då meningen att när hon inte är här så ska vi sitta och rulla tummarna och vänta på att hon ska komma så vi kan göra saker?

• Jessica23

Denn ahelgen är hon i Stockholm med sin mamma, flög ditt igår kommer hem imorgon!

Det vi ska göra är åka iväg med husvagnen ett par dagar inget mer!

• Jessica23

Vaför skulle vi säga det till henne? Vi kan väll åka iväg utan att informera henne? Hon har varit i stockhol hela helgen ska hon då fortsätta med åka iväg i husvagnen då?

• Jessica23

MEN JAG???

Jag finns också!!!!!!

HON HAR VARIT I STOCKHOLM HELGEN!!!

Varför ska jag skämmas som vill vara med min man och våra två barn i två dagar??

Vi har alltid semestrat med henne detta är inget planerat sen tidigare och hon har ju TVÅ familjer som semestrar med henne!

• Jessica23

OM jag skiljer mig från min man så skulle jag INTE bli arg fr att han väljer att åka iväg med sin nya familj utan sina barn. Varför skulle jag bli arg för det? Då är vi ju redan skilda och han har en ny familj och nya barn vilket jag förstår. Han kan ju göra saker med våra barn ändå!

• Jessica23

Hon brukar vara här halva tiden!

• Jessica23
    Ödlan skrev 2007-08-04 20:40:13 följande:
    Flickan kom ju med i "paketet" Så det är inte du din man och era egna barn.
    Så när hon inte är så är vi ingen familj????

Vi ska leva som en halv familj då??

SEn valde jag inte tösen jag blev kär i pappan så brukar ju vara så!

Jag älskar flickan och i alla år har vi gjort precis ALLT med henne!!!

Detta handlar om 2 dagar och hon har varit i stockholm hela helgen!

Sks hon då få dubbelt så mycket semester för att hon är ett skilsmässobarn??
Svar på tråden Ok med semester UTAN bonusbarn?