• Sofia t

Ok med semester UTAN bonusbarn?

Nu har jag inte läst alla inlägg utan bara TS men vill komma med min åsikt.

När man träffar någon med barn så får man ta det som det är.

Precis som TS vill göra nåt med sina barn enbart så vill ju självklart pappan ha med sin dotter för han har faktiskt ett till barn även om Ts inte har det.
    Och pappans tänkande har jag inte ett dugg svårt att förstå i detta läge.

Jag är själv bonusmamma men vi har bestämmda helger och så är det det är inte så att vi byter och kucklar. Så vi planerar alla våra små semesterresor när sambons dotter är här.

För även om vi har en liten familj här så är ändå verkligheten sån att det finns en till familjemedlem som inte vill bli utesluten.

Det är min åsikt.

• Sofia t

Nej jag menade mer semester o sånt. Inte för att åka på en middag eller åka o bada. Det skulle bara bli extremt krångligt.

Mori skrev 2007-08-04 22:52:52 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-04 22:49:48 följande:
    Jag tycker att det låter jättebra!! Men ska det verkligen vara så att man inte "får" sticka iväg på nåt skoj när ett barn saknas! Nej, tyvärr vi kan int komma till er och äta midda, för tjejen är hos mamma. Eller nej vi kan inte åka med er på gratiskryssnig för att ....." Det känns ju bra taskigt mot de gemensamma barnen.
  • Sofia t

Tyvärr så har jag aldig upplevt det eftersom vi har bestämmda dagar och planerar efter det, så kan tyvärr inte svara på det

Jessica23 skrev 2007-08-04 22:53:49 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-04 22:49:48 följande:
    Tycker du då det är ok att din man ringer mamman på er egentid för att hitta på saker med henen fast det är mammans tid?
  • Sofia t

Vid ett sånt tillfälle skulle vi nog byta helg.

Fast det beror ju lite på hur många barn man har me.

Har man två barn så kan man ju då ta med detta födelsedagsbarn själv och sen när bonusbarnet fyller får h'n bestämma vad man ska göra och då åka själv utan nåt mer barn.

Men jag tycker faktiskt inte om man nu har säg 3 barn och ett bonus att man bara tar med dom.

vet själv hur det är att växa upp så.

Mori skrev 2007-08-04 22:56:41 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-04 22:54:13 följande:
    Oke, men mindre äventyr då? Alltså tex att ett av gemensamma barnen fyller år och vill åka till grönan, men det är fel helg. Vad gör man då? Märk väl, att jag ifrågasätter inte hur ni gör. Jag är nyfiken på hur man resonerar.
  • Sofia t

Hmm men har du försökt prata med honom?

Men om det alltid har vart så här så är det nog antagligen så han vill ha det och det har ju du vetat om då eller?

Jessica23 skrev 2007-08-04 22:56:41 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-04 22:54:13 följande:
    Men sån är min man, ska vi bada, åka till vänner, åk till stan osv så vill han ringa o höra om hon vill me! Så har det alltid varit.
  • Sofia t

Men asså det är hans dotter elelr hur..

Och ärligt talat så tror jag bara du måste acceptera att det är på detta sätt.

Jessica23 skrev 2007-08-04 23:47:57 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-04 23:01:12 följande:
    HUr länge tycker du att jag ska tycka det är ok? Hon är 12 år nu, ska han ringa efter henne fram tills hon fyller 18 år då?
  • Sofia t

Ordet FAMILJEAKTIVITETER involverar väl familjen?

Jessica23 skrev 2007-08-04 23:52:04 följande:
    Min man skulle aldrig gå på bio med henne eller åka iväg själv. Nån gång har de varit på en konsert men det är också allt! Det är när vi gör familjegrejer som åka till stranden som han vill ha henne med.
  • Sofia t

Men ursäkta...

Bara för att han har ett barn på "halvtid" betyder väl inte det att han måste ha henne vissa dagar?
    Och för honom kanske ni inte är en HEL familj när hon inte är där. Han kanske mår dåligt över det?

Jessica23 skrev 2007-08-04 23:57:31 följande:
    Han har ytterligare ett barn på halvtid! Men han vill inte förstå att vi är en familj även de 160 dagar hon INTE är här!
  • Sofia t

Men om det ALLTID har varit så här så har du ju ALLTID vetat om det. Varför detta problem nu?

Jessica23 skrev 2007-08-04 23:59:36 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-04 23:50:47 följande:
    Jag ska fortsätta acceptera att vi aldrig kan göra något impulsivt utan att han ska ringa sin tös först? Att det kan ta 2 timmar innan vi kommer iväg till stranden för att hon måste äta middag hos mamman innan vi kan åka? Att han hela tiden måste ringa och fråga sin flicka på mammans tid om hon vill följa med på allt? Till och med gå i parken?
  • Sofia t

Så enbart för att hans tidigare förhållande misslyckades så har han inte rätt att vilja ha med sitt tidigare barn hela tiden?

Spelar väl ingen roll om det är 1 år sen eller 39.

Som jag skrev så kan det va så att han känner att en familjemedlem fattas.

Jessica23 skrev 2007-08-05 00:03:05 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-04 23:59:46 följande:
    Du det är 9 år sedan de separerade, nio år! Nån gång måste ju till och med han förstå att vi är en famil alltid varje dag och inte enbart när hon är här!
  • Sofia t

Asså det är väldigt mycket dina barn. Men som sagt han har ju ett till.

Jag tycker bara det låter som du har en allmänt tråkig attityd till din bonus.

Jessica23 skrev 2007-08-05 00:12:20 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-05 00:05:20 följande:
    Men hallå! Han får vara med henne hur mycket han vill men han ska inte behöva ringa hela tiden! Tycker du det är ok att MINA barn får vänta 2 timmar till vi kan åka till stranden för att syrran ska äta först?
  • Sofia t

Bonus o pappans förhållande ska det stå..

• Sofia t

Nej jag skrev ett inlägg några rader ner..

Det skulle stå Bonusens o pappans relation. inte enbart bonusen

Jessica23 skrev 2007-08-05 00:21:09 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-05 00:14:41 följande:
    Om du tycker jag har en tråkig syn tycker jag du kan läsa en gång till!!!!!!Hon har fått följa med på allt alltid min man ringer henne ofta hemme hos mamman och låter våra barn invänta henne i flera timmar!Efter 7 år är tålamodet slut! Tråkigt om du uppfattar att jag inte gillar henne!
  • Sofia t

Ohh my

Jessica23 skrev 2007-08-05 00:22:11 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-05 00:14:57 följande:
    Synd att våra barn blir lidande då!
  • Sofia t

Nää jag tycker du överreagerar. Har du ens tänkt på det jag skrev innan att det kan a så att han känner att ni inte är en hel familj?

Jessica23 skrev 2007-08-05 00:27:59 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-05 00:22:33 följande:
    DEras relation sker på VÅRA barns bekostnad! ( de dagar hon är hos mamman då!!!!!!!!!)
  • Sofia t

Du svarar aldrig på frågor..

Jessica23 skrev 2007-08-05 00:35:05 följande:
    Sofia t skrev 2007-08-05 00:29:34 följande:
    Men våra abrn är intew viktiga då hans äldsta dotter inte är här? De betyder bara något när hon är här??För det är så det är och jag vill inte leva i en relation där våra barn sitter och gråtar för vi inte kan göra något förrans storasyster kommer.Jag överreagerar inte för han ska inte behöva ringa på mammans tid om småsake som ett strandbesök!
Svar på tråden Ok med semester UTAN bonusbarn?